سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: از ابتدای ماه محرم بیش از ۱۱۰۰ برنامه فرهنگی با موضوعات دینی و بصیرتی در ۱۱۹ کتابخانه عمومی استان برگزار شده است.

سیدجواد معینی امروز (پنجشنبه، هشتم شهریور ماه) در اختتامیه برنامه حسینیه اندیشه در کتابخانه مرکزی همدان، تصریح کرد: امروز هر کتابخانه عمومی یک خیمه‌گاه مهم فرهنگی بصیرتی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است که در راستای آگاهی‌سازی به نسل جوان و هدایت به نور و تعالی و مقابله با جهل و جهالت فعالیت می‌کند.

او با بیان اینکه امروز کتابخانه‌های عمومی علاوه بر فعالیت در حوزه‌های هنری، فرهنگی، رونق کسب و کار‌های کوچک، در حوزه‌های معنوی و بصیرتی هم به‌صورت جدی ورود کردند،گفت: یکی از برنامه‌هایی که به‌صورت ویژه از ابتدای ماه محرم تا اربعین برگزار شد، حسینیه اندیشه بود. این برنامه به دنبال این بود که به‌صورت علمی حرکت اباعبدالحسین (ع) را برای نسل جوان تبیین و تشریح کند.

او با بیان اینکه کتابخانه‌ها، محل اندیشه و اشاعه آن است، گفت: «حسینیه اندیشه» انعکاس تعقل در حماسه حسینی است و سه سال پیاپی در کتابخانه‌های عمومی برگزار شده و ادامه این فعالیت‌ها در دستور کار است. 

جعفر علی‌‎نقی، مدیر موسسه کلامی احیا نیز در این مراسم تصریح کرد: «حسینیه اندیشه» محفلی اندیشه‌محور است که بر مدار سیدالشهدا بر پا شد.

او گفت: برای هماهنگی اساتید وقتی شهرستان مورد نظر را از آنها جویا می‌شدیم، اعلام می‌کردند دورترین نقطه که کسی قبول نمی‌کند و این روحیه بود که به ما انرژی می‌داد.

او با بیان اینکه کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تمام‌قد پای این کار آمدند، افزود: ۱۰ نشست با موضوعات نماز و معنویت در آیینه کربلا، عاشورا و تکلیف‌مداری جامعه، کارکرد‌های امروزین عاشورا، عاشورا و پایبندی به اصول انسانی، فرهنگ عاشورا و تربیت کودک و نوجوان، عاشورا و دنیاگرایی جامعه، نقش عاشورا در عمل اجتماعی مسلمین، فرهنگ عاشورا و رفع معضلات اجتماعی، غزه و بسط گفتمان عاشورا و عوامل بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در سومین دوره حسینیه اندیشه در ۱۰ شهرستان استان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.