در اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در سال جاری۱۷۷ کنتور هوشمند روی چاه های مجاز آذربایجان غربی نصب شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در جلسه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی استان اهمیت طرح احیا را خاطرشنان ساخت و گفت: طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی از جمله سیاست‌های وزارت نیرو می باشد که لازم است با جدیت بیشتری پیگیری و اجرایی گردند.

مجید رستگاری تاکید کرد: با توجه به برداشت‌های بی رویه از منابع آب‌های زیرزمینی طی سالیان گذشته که افت سطح دشت‌ها و ممنوعه شدن آنها را در پی داشته است، اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی می‌تواند بخش عمده‌ای از خسارات وارده به آبخوان‌های استان را جبران و نویدبخش اطمینان برای منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی باشد.

وی با تاکید به هدف‌گذاری طرح به صورت یک ساله و بلندمدت بیان داشت: هدف‌گذاری این طرح از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول مربوط به توقف روند اضافه برداشت و بخش دوم مربوط به جبران کسری مخزن طی سنوات گذشته است و مقرر گردیده حداکثر تا ۷۵ درصد از آب تجدیدپذیر مورد استفاده قرار گرفته در آینده بهبود یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با اشاره به آمارچاه‌های غیرمجاز در سطح استان گفت: از ابتدای سال جاری تعداد ۵۷۲ حلقه چاه غیرمجاز مسلوب المنفعه گردیده است که با توجه به هدف تعیین شده این امر نیازمند برنامه ریزی دقیق بوده و لازم است بر اساس دستورالعمل‌های موجود با جدیت بیشتری از سوی مدیران امور و روسای ادارات سطح استان مورد پیگیری قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همچنین با اشاره به ۱۷۷ کنتور حجمی هوشمند نصب شده در روی چاه‌های مجاز سطح استان گفت مدیریت توامان آب و برق در شرایط پیک مصرف اهمیت دوچندان داشته و دستیابی به اهداف سالانه با همراهی و هماهنگی‌های لازم از سوی شرکت توزیع برق استان ممکن است.

در ادامه این جلسه گزارش عملکرد طرح احیاء و همچنین مشکلات و موانع موجود و پیشنهاد‌های مرتبط جهت حل مشکلات توسط معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای و اعضای کارگروه مطرح و راهنمایی‌های لازم توسط دکتر رستگاری ارائه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.