میرابراهیمی گفت: کانون سگ‌های ولگرد به‌طور کامل شناسایی و برخی کانون‌ها تخریب شده است و امیدواریم شهروندان با قرار ندادن زباله در خارج از نوبت و نگهبانان با غذا ندادن به سگ‌ها ما را در این طرح یاری کنند.

سید عبدالله میرابراهیمی،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ریختن غذا در سطح شهر توسط حامیان حیوانات از دلایل اصلی حضور سگ‌های ولگرد بافت مسکونی دانست و تصریح کرد: با ریختن غذا برای حیوانات در معابری، چون مجاور پل دستغیب، انتهای مسیر رود خانه جنب بیمارستان امام رضا (ع) و اطراف کارگاه منوریل، زمینه ورود حیوانات به زیستگاه انسان را فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: ریختن غذا برای این حیوانات علاوه بر ورود به بافت مسکونی باعث افزایش تولید مثل این حیوانات می‌شود.

میرابرهیمی با تاکید بر اینکه پیرامون زیست شهری مناسب تردد این حیوانات نیست، بیان کرد: غذا ریختن برای حیوانات توسط حامیان حیوانات باید در فاصله‌ای دورتر واحد مسکونی و خارج از شهر انجام شود؛ که سازمان محیط زیست نیز نسبت به این موضع منتقد بوده و نظر بر این دارد که حضور حیوانات و سگ‌های ولگرد به موجود‌های زنده و ساکن در این اقلیم آسیب میزند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: همچنین وجود برخی اصناف در سطح شهر همچون فعالیت برخی دامداری‌ها در بلوار پیامبر اعظم (ص) عاملی دیگر برای حضور حیوانات در سطح شهر شده که در همین راستا پرونده‌هایی برای چنین مواردی تشکیل شده است.

میرابراهیمی افزود: کانون سگ‌های ولگرد به‌طور کامل شناسایی شده و برخی کانون‌ها تخریب شده و امیدواریم شهروندان با قرار ندادن زباله در خارج از نوبت و نگهبانان با عدم دادن غذا به سگ‌ها ما را در این طرح یاری کنند.

وی گفت: به منظور جمع‌آوری و پیشگیری از ورود حیواناتی، چون سگ‌های ولگرد به سطح شهر از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده این حیوانات در سطح شهر فیلم‌برداری و عکس‌برداری کنند و به سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ اطلاع‌رسانی کنند.

میرابراهیمی عنوان کرد:یکی از چالش‌های مدیریت شهری حضور حیوانات و سگ‌های ولگرد در سطح شهر است که شهروندان هم نسبت به این مسئله اعتراض جدی دارند.

وی افزود: سه تیم جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به صورت سه شیفت در شبانه روز مشغول گشت‌زنی در سطح شهر و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد هستند.

برچسب ها: سگ ولگرد ، شهرداری قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۸ شهريور ۱۴۰۳
هرموقع نوه هایم راپارک بنفشه بنیاد میبرم بشدت مریض میشوند متاسفانه درنزدیکی منزلمان خیابان حقانی چند نفر درمنزلشان سگ نگهداری میکنند وبارهادیده ام سگ گردانی هم می‌کنند بعدازظهرها تاپاسی ازشب واق واق میکنند همیشه معذب هستیم به چه کسی شکایت کنیم جداخودم وبچه هایم درمعرض بیماریهای انگلی گوارشی وپوستی هستیم لطفا بدادما برسید
آخرین اخبار