مدیر پیشگیری از جرم اداره‌کل دادگستری قم گفت: مطابق نظر دستگاه قضایی رینگ اطراف مسجد جمکران آسیب پذیرترین نقطه از نظر تجمع سگ‌های ولگرد است.

سعید کاویانی گفت: تجمع سگ‌های ولگرد محدود به نقطه خاصی از استان نیست، و این معضل در شهرک پردیسان و همچنین شهرک‌های صنعتی نیز وجود دارد.

مدیر پیشگیری از جرم اداره‌کل دادگستری قم  گفت: برآورد ما این است که در شهرک صنعتی شکوهیه ۶۰۰ قلاه سگ ولگرد وجود دارد، از این رو مصوبه‌های این کارگروه مشمول شورا‌های اسلامی شهر و روستاها، بخش‌داری‌ها و شهرک‌های صنعتی نیز می‌شود.

به گفته او  مطابق نظر دستگاه قضایی رینگ اطراف مسجد جمکران آسیب پذیرترین نقطه از نظر تجمع سگ‌های ولگرد است و در طرح جمع‌آوری، این نقطه از استان باید در اولویت قرار گیرد.

کاویانی می گوید: برای شناسایی سگ‌های صاحب دار از بی‌صاحب صرفا گذاشتن قلاده به گردن این حیوان‌ها کافی نیست، و باید یک شماره یا کدی هم بر روی قلاده قرار بگیرد که قابل احراز باشد.

او گفت: بحث سگ‌های ولگرد مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی از حقوق عامه است و  غذا دادن به سگ‌هایی که رها هستند، به دلیل انتقال بیماری، جرم محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۹ تير ۱۴۰۱
در اطراف جمکران این سگ ها ول هستند و حمله می کنند و این سگ ها مال بیابان و کوه هستند و آنها را در شهر رها کرده اند.این سگ ها هار هستند و خطرات دارند.
آخرین اخبار