عادی‌شدن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه، سبب شده تا درک مقیاس بزرگی اعداد و ارقام ناشی از جنایت‌های یادشده بسیار دشوار شود.

 ۳۲۴ روز از آغاز دور جدید جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه می‌گذرد؛ از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون جنایت‌های مستمر و نسل‌کشی برنامه‌ریزی‌شده رژیم صهیونیستی در حال قربانی کردن مردم غزه به‌ویژه زنان و کودکان در میانه آوارگی‌های چندباره است.

استمرار جنایت‌ها در غزه طی بیش از ۱۰ ماه گذشته و بی‌توجهی جامعه جهانی و سیاستمداران غربی مدعی حقوق بشر تا حدی سبب عادی شدن این روند شده است؛ اکنون بخش عمده‌ای از افکار عمومی در جهان غزه را با اعداد می‌شناسد.

خبر‌های مربوط به غزه اینگونه مخابره می‌شوند: ۳۲۴ روز از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی می‌گذرد؛ بیش از ۴۰ هزار نفر از ساکنان غزه بر اثر بمباران رژیم صهیونیستی جان باختند؛ ۱۷ هزار نفر از شهدا کودکان هستند و این رقم معادل ۲.۶ درصد از کل کودکان غزه است؛ بیش از ۱۰۰ هزار نفر در غزه مجروح شدند؛ ۲ میلیون نفر در غزه دچار آوارگی اجباری شدند؛ ۹۰ درصد خاک غزه دستور تخلیه اجباری دریافت کرده است؛ دست‌کم ۱۰ هزار نفر زیر آوار مدفون شده‌اند؛ هر روز دست‌کم ۵۳ کودک و ۷۲ زن و مرد در غزه به شهادت می‌رسند.

اکنون آنچه غزه را تعریف می‌کند، مشتی عدد است که مقیاسی درست برای درک اندازه، گستردگی و حجم آن وجود ندارد.الجزیره در گزارشی به این موضوع پرداخته است که ۴۰ هزار نفر در غزه شهید شده‌اند؛ این عدد معادل چیست؟

۴۰ هزار شهید غزه

براساس گزارش یادشده برای نشان دادن بزرگی رقم شمار شهدای غزه تلاش کرده است از معیار‌ها و مقیاس‌های آشنا برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها استفاده کند تا تجسم این رقم آسان‌تر شود.

مدیسون

مدیسون اسکوئر گاردن در شهر نیویورک یک میدان سرپوشیده شاخص است؛ ظرفیت کل آن ۱۹۵ هزار نفر است.یعنی تعداد افرادی که در غزه جان باخته‌اند، ۲ بار مدیسون اسکوئر گاردن را پر می‌کند.

زنجیره 40 کیلومتری

اگر ۴۰ هزار نفر در پاریس، پایتخت فرانسه محکم در کنار یکدیگر بایستاند و یک صف تشکیل دهند، نخستین نفر در نوتردام و آخرین نفر در ورسای بود؛ طول این خط ۲۴ کیلومتر خواهد بود.

60 کیلومتر

اگر ۴۰ هزار نفر دست به دست هم داده تا زنجیره انسانی تشکیل دهند، می شود معادل شصت کیلومتر و می‌توانند کل جزیره منهتن را احاطه کنند.

12 ساعت

یک نفر برای پیاده‌روی با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت و ۱۲ ساعت طول می‌کشد تا از ابتدای آن زنجیره تا انتهای آن راه برود.

72 دقیقه

بیش از یک ساعت زمان لازم است تا یک خودرو با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت این مسیر را طی کند.

درصد زنان و کودکان شهید

از ۴۰ هزار شهید غزه، ۱۸.۴ درصد زن و ۴۱.۱ درصد کودک هستند. در جمعیت ۲ میلیونی غزه قبل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، تقریبا نیمی از جمعیت کودک بودند.

تعداد مدرسه تخریب شده

از بیش از ۴۰ هزار شهید غزه، حدود ۱۷ هزار نفر کودک هستند؛ آنها می‌توانند ۵۵۰ کلاس درس را پر کنند. بیش از ۵۰۰ مدرسه غزه که به‌عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند ازسوی رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته‌اند که اکثر آنها آسیب‌دیده و ویران شده‌اند. در ۱۰ ماه جنگ، یک سال تحصیلی کامل کودکان فلسطینی غزه از دست رفته است.

منبع: میزان

برچسب ها: نوار غزه ، شهدای غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
بر اتیش بیار معرکه لعنت
Iran (Islamic Republic of)
هفت و چهار
۱۲:۰۲ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
عصر مرگ انسانیت
بخدا مرگ چهل هزار پرنده هم زیاده، چه برسه به آدمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
اگه کسی به کشورمنم حمله میکرد در چند ساعت ۱۲۰۰نفرو میکشت منم رحم نمکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
منافق،۶۰ ساله که اسراییل بهشون حمله کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
حکومت مرده شمار در قفس حیوان وحشی رو باز کرد برای قتل عام مردم بی دفاع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
خون اینها گردن جنگ طلبان وفتنه گران تروریست منطقه است که پایه حکومتشان بر جنگ وجنجال ورُعب وتهدید، بنا شده؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۳
آره گردن همه ست الا خود سگونیست ها آمریکایی ها که کشورشون و با فروش سلاح و جنگ افروزی در تمام دنیا اداره میکنن حتما

شما فقط به این کشور حامی مظلوم لگد بزنید و عرعر کنید
آخرین اخبار