۲۰ پروژه ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح سپهبد شهید سلیمانی با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال در آموزش و پرورش کردستان وارد فاز بهره برداری شد.

 با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستان سنندج آئین افتتاح همزمان ۲۰ پروژه ورزشی درون مدرسه‌ای طرح سپهبد شهید سلیمانی و توزیع تجهیزات ورزشی برگزار شد.

 معاون امور عمرانی استاندار کردستان در این آیین گفت: رشد سرانه فضا‌های ورزشی درون مدرسه‌ای یک حرکت بسیار خوب و ماندگار است و از آنجا که یک فضای عمومی محسوب می شود در تربیت افراد موثر است.

حبیبی با اشاره به همکاری و همراهی خیرین در تامین بخشی از اعتبارات این طرح گفت: در کنار سرمایه‌های موجود سرمایه بخشندگی یک اصل است که باید آن را در سطح جامعه رواج داد و آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان نیز در این آیین گفت: با توجه به اهمیت فضای ورزشی ایمن و استاندارد در مدارس و لزوم اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های ورزشی طرح شهید سلیمانی از دو سال و نیم گذشته به طرح‌ها و برنامه‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت اضافه شده است.

هاشم ناظمی جلال گفت: در سال اول اجرا سهم استان از پروژه‌های این طرح ۶۰ پروژه بود که به جز ۴ سالن ورزشی سقف بلند که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، مابقی به اتمام رسیده است و در اختیار دانش آموزان شهرستان‌های مختلف قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: در سال دوم، سال تحصیلی ۱۴۰۳ ـ ۱۴۰۲ تعداد پروژه‌های تخصیصی ۴۱ پروژه شامل ۲۲ زمین چمن مصنوعی ۱۰ کفپوش فضای باز و ۹ سالن ورزشی کوچک بود که امروز با افتتاح این ۲۰ پروژه، ۳۷ پروژه از ۴۱ پروژه به اتمام می‌رسد و تا پایان شهریور ماه و نهایتاً نیمه اول مهر ماه طرح‌های باقیمانده نیز به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

ناظمی جلال گفت: امروز در کنار افتتاحیه این طرح‌ها، تجهیزات و وسایل و اقلام ورزشی به تعداد ۲۰ هزار قلم با ارزش ریالی پنج میلیارد تومان در سطح شهرستان‌ها و مناطق توزیع می‌شود تا درس تربیت بدنی و ورزش در ابتدای مهر ماه با تجهیزات و وسایل ورزشی مورد نیاز اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.