مدیرکل میراث فرهنگی فارس از تهیه و اجرای ۱۶ طرح توسعه مجموعه جهانی تخت جمشید که عمده آن‌ها مربوط به زیرساخت‌های این مجموعه است، خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در جلسه شورای هماهنگی توسعه مجموعه جهانی تخت جمشید، اظهار کرد: تعداد ۱۶ طرح توسعه تخت جمشید تهیه شده که هم اکنون این طرح‌ها از مرحله برآورد تا ورود به سامانه مورد بررسی قرار گرفت.

او افزود: عمده این طرح‌ها مربوط به زیرساخت‌های تخت جمشید در بخش آب، برق، خدمات گردشگری و حفاظت و مرمت است. 

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، مهم‌ترین طرح خدماتی به گردشگران در این زیرساخت را بیش از ۸۰ سرویس بهداشتی، نوسازی سیستم‌های تابلو‌های برق و تامین آب پردیس تخت جمشید و تامین روشنایی مسیر ۴ کیلومتری ورود به تخت جمشید است. 

 اسفندیار عبدالهی نماینده مردم شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی با اشاره به ظرفیت عظیم مجموعه جهانی تخت جمشید، تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی این مجموعه را از اولویت‌های مهم برشمرد.

در این جلسه علیرضا عسکری چاوردی مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید نیز گفت: همکاری‌های مشترک نماینده مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی و پشتیبانی منسجم از توسعه تخت جمشید همراه با تلاش‌های مدیریتی گسترده مدیر کل محترم میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان فارس زمینه توسعه تخت جمشید در حوزه‌های سه گانه ماموریتی میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بیش از پیش فراهم شده است.

برچسب ها: تخت جمشید ، طرح توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار