مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم، گفت: فعالیت‌ها در حوزه برخورد با معضل موش‌ها در قم با شدت بیشتری در حال انجام است.

سید محسن میرهادی با اشاره به معضل موش‌ها در سطح شهر گفت: در راستای حل معضل موش‌ها در سطح شهر هفت دستگاه از جمله مرکز بهداشت استان، محیط زیست، آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و شهرداری در این زمینه مسئولیت دارند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم، افزود: برای هرکدام این دستگاه‌ها شرح و وظایفی مشخص شده است که این موضوع از سال ۱۴۰۱ با برگزاری جلساتی در دستور کار بود.

میرهادی با بیان اینکه بررسی‌های لازم انجام و برای از بین بردن موش‌ها با تأیید مرکز بهداشت بهترین سموم انتخاب شد، تصریح کرد: برای رفع دغدغه‌های معضل موش، چند اقدام شناسایی، برخورد و تله‌گذاری صورت گرفت.

 مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به انتخاب منطقه ۳ شهرداری قم به عنوان پایلوت برای این طرح تاکید کرد: در چندین مرحله با سایر دستگاه‌ها جلساتی برگزار و خوشبختانه اقدامات در این طرح پایلوت نتیجه داد.

او ادامه داد: طعمه گذاری و لانه‌کوبی موش‌ها از سال ۱۴۰۱ در سه مرحله در سطح شهر انجام شد که در مجموع پس از ۷۶ هزار طعمه گذاری و ۲۸ هزار لانه‌کوبی، بیش از ۷ هزار لاشه موش جمع‌آوری شد.

میرهادی با تأکید بر اینکه هیچ گاه معضل موش‌ها به صفر نمی‌رسد و ما به حداقل ممکن خواهیم رسید، گفت: همکاری شهروندان در این طرح بسیار حائز اهمیت است و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده نقاطی که حیوانات موذی تجمع دارند، به سامانه ۱۳۷ اطلاع رسانی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان اقدام به طعمه گذاری و مبارزه با آنها صورت بگیرد.

 مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم عنوان کرد: بیرون گذاشتن زباله‌های خانگی در خارج از نوبت به خاطر ایجاد فضای امن برای تغذیه این جانوران از عوامل اصلی ازدیاد موش‌ها است، یکی از پیش شرط‌های موفقیت این طرح خودداری مردم از بیرون گذاشتن زباله بعد از ساعت ۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ در بیرون از منزل است.

برچسب ها: شهرداری قم ، موش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار