هشتمین دوره برنامه روزی با دانشگاه، با حضور رتبه‌های زیر هزار آزمون سراسری و با هدف معرفی دانشگاه و ظرفیت‌های آن در دانشگاه تهران برگزار شد.

سیدمحمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در مراسم هشتمین دوره برنامه روزی با دانشگاه، با حضور رتبه‌های زیر هزار آزمون سراسری مطرح کرد: دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی ایران معرفی شده است و رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ها پیش تعابیر زیادی از دانشگاه تهران یاد کردند که اوج تعابیر شامل دانشگاه پیشرو است. 

او افزود: دانشگاه تهران امروز یکی از دانشگاه های معتبر در عرصه های جهانی است و انتشار رتبه بندی شانگهای دانشگاه تهران را جزء اولین دانشگاه ایرانی معرفی کرد و شریف و شهیدبهشتی با رتبه های حدود ۸۰۰ بعد از تهران قرار دارند.

مقیمی گفت:  در ۸ رشته تخصصی رتبه زیر ۱۰۰۰ دنیا را داریم و تلاش می‌کنیم که جزو ۱۰۰ دانشگاه اول دنیا قرار بگیریم. 

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: در سال ۱۴۰۰، ۸۰۰ دانشجوی خارجی داشتیم و مهر امسال ۲۵۰۰ دانشجوی بین الملل از ۳۰ کشور دنیا در دانشگا‌ه‌های تهران مشغول به تحصیل می‌شوند.

مقیمی گفت: دانشگاه تهران مهر امسال در حوزه بین الملل  شعبه اول را در کشور گرجستان در تفلیس و کشور عراق در نجف اشرف راه اندازی کرده است. 

مقیمی همچنین از شعبه‌های داخل کشور یاد کرد و گفت: در شمال و جنوب شرق و غرب واحد‌های مختلف داریم و این بیانگر این است که دانشگاه بین المللی محسوب می شویم.

او ادامه داد: دانشجویان تازه وارد باید توجه داشته باشند که انتخاب و شناخت درست داشته باشند و متناسب با توان علمی خود رشته مورد علاقه خود انتخاب کنند البته انگیزه واقعی و آینده شغلی در انتخاب رشته باید مورد توجه قرار گیرد. 

همچنین در ادامه، فرشته امین، مدیر کل مهارت دانشگاه تهران مطرح کرد: هدف ما از این برنامه هرساله، آشنایی داوطلبان با محیط و دانشکده ها و رشته ها و استادان و دانشجویان برتر سال های گذشته جهت انتخاب رشته بهتر هاست. 

وی افزود: همچنین هدفمان این است که داوطلبان علاوه بر کسب تخصص های لازم، مهارت های بازار کار و صنعت را نیز کسب کنند.

امین گفت: یک درس ۲ واحدی با نام یادگیری تجربی را برای دانشجویان در نظر گرفته ایم تا آنها اول کار با تمام حوزه ها آشنا شوند، معتقد هستیم فارغ التحصیل دانشگاه تهران نه تنها باید سرآمد علمی و آموزشی باشد، بلکه باید توانمند از دانشگاه خارج شود.  

خبرنگار: فاطمه کربلایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار