سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه سنددار کردن اراضی کشاورزی اقدامی برای حفاظت و صیانت از زمین است گفت: سند‌دار شدن اراضی باعث تامین امنیت پایدار می‌شود.

محمدنژاد داریانی با اشاره به اینکه در ماده ۲۲ قانون ثبت اسناد و املاک آمده است دولت اشخاصی را مالک می‌شناسد که به نام آنها سند رسمی ثبت شده باشد گفت: تثبیت مالکیت، حفظ کاربری اراضی کشاورزی، هویت دار شدن زمین کشاورزی، اخذ تسهیلات مالی، امکان نظارت و حمایت در بخش کشاورزی، منزلت بخشی به کشاورزی و کشاورزان و کمک به برنامه ریزی برای کشاورزی از مزایای سند دار شدن اراضی کشاورزی است.

وی با اشاره به رغبت و استقبال کشاورزان به سند‌دار کردن اراضی خود ادامه داد: سند‌دار شدن اراضی باعث تامین امنیت پایدار می‌شود که موفقیت کامل آن به مشارکت کشاورزان وابسته است.

محمدنژاد داریانی به فرآیند سند‌دار کردن اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: مراجعه و درخواست اولیه از طریق وب سایت www.sabtemelk.ir، ثبت نام و بارگذاری مدارک و مستندات مالکیتی زمین، تشکیل پرونده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، استعلامات لازم توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و صدور سند مراحل سنددار کردن است.

معاون امور املاک و کاداستر استان آذربایجان شرقی نیز از سنددار شدن ۵۵ درصد اراضی کشاورزی در استان خبر داد.

عبدالعلی زاده افزود: در آذربایجان شرقی برای ۷۷ هزار قطعه به مساحت ۵۵۷ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است.

وی با بیان اینکه برای سند دار کردن اراضی کشاورزی استان با ۳۹ شرکت برای حد نگاری عقد قرارداد شده است افزود: صدور سند برای اراضی کشاورزی رایگان است.

عبدالعلی زاده ادامه داد: تا پایان سال برای بیش از ۷۵ درصد اراضی سند تک برگ صادر خواهد شد.

وی گفت: تاکنون برای صددرصد اراضی ملی و ۹۵ درصد اراضی دولتی سند مالکیت تک برگی صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.