رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی از روند کند صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی استان در ماه‌های اخیر ابراز نارضایتی کرد.

آقای خلیل اللهی در نشست شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی اظهار کرد: تاکنون تنها تثبیت و صدور سند مالکیت ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی استان به انجام رسیده است که بسیار نامطلوب و ناکافی است.

وی با اشاره به اینکه قانون جامع حدنگار (کاداستر) قانونی است که به دنبال تامین حقوق مردم و دولت است افزود: با اجرای کامل این قانون در حوزه‌های حفظ اراضی ملی و دولتی و حفظ حقوق دولت و بیت المال مراقبت از اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری و خرد شدن این اراضی به طور دقیق و قانونی محقق می‌شود.

آقای خلیل اللهی لازمه تحقق کامل تثبیت اراضی کشاورزی را تشویق روستاییان به اخذ سند برای اراضی خود بیان و بر لزوم ایجاد شهرک‌های گردشگری در راستای پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در روستا‌ها تاکید کرد.

وی پیشگیری از ساخت و ساز‌های ویلایی غیرمجاز اشخاص حقیقی با اجرای طرح احداث شهرک‌های گردشگری را بسیار مهم برشمرد و یادآور شد: این موضوع باید توسط اداره کل راه و شهرسازی استان پیگیری شود.

آقای خلیل اللهی با بیان اینکه چنین ساخت و ساز‌هایی ناشی از نیاز شهرنشینان به فضای گردشگری است یادآور شد: باید نیاز شهروندان در این خصوص مورد توجه قرار بگیرد و برای ایجاد شهرک‌های گردشگری تلاش شود.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل قطعه ۶ آزاد راه تبریز - ارومیه که از آن به عنوان رینگ دوم تبریز نام برده می‌شود خاطرنشان کرد: در این طرح که به صورت مشارکتی توسط بخش خصوصی و دولت در حال اجراست سرعت بخشی به قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در مسیر اجرای این آزادراه و پیشگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز از طریق گشت‌های مشترک با اداره منابع طبیعی و اجرای احکام تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ضروری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.