امروز جمعی از فعالان زیست محیطی در خصوص وضعیت ابهام آلود واگذاری دنای شمالی به اصفهان در یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یاسوج اظهارنامه‌ای را خطاب به مسئولان کشوری و استان اصفهان ثبت کردند.

فعال محیط زیست استان در خصوص این اظهارنامه نامه گفت: این تعداد افراد معترض در اظهارنامه خود در مهلتی ۷ روزه خواستار پاسخ مسئولان شدند.

رحمان وفانژاد افزود: در این اظهارنامه با استناد به اصل ۴۸ و ۵۰ قانون اساسی در منابع طبیعی و محیط زیست که مردم ذینفع هستند و اینکه این موضوع، میراث بین نسلی محسوب می‌شود از مسئولان شفافیت در ارائه اسناد، مدارک و مستندات تقاضا شده است.

وی با بیان اینکه پشت پرده جابجایی مدیریت منطقه حفاظت شده احداث سد ماندگان است گفت: این طرح مجوز محیط زیستی از استان کهگیلویه وبویراحمد دریافت نکرده و در اقدامی که خلاف حقوق بیت المال است استان اصفهان اقدام به احداث سد کرده و باید شفاف سازی شود.

فعال زیست محیطی استان ادامه داد: مخاطب این اظهارنامه استانداری اصفهان، اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان، وزارت نیرو، شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور، نهاد ریاست جمهوری، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شرکت ارتباطات زیرساخت، آب و فاضلاب استان اصفهان، گاز استان اصفهان، شرکت سهامی برق منطقه اصفهان، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان و همچنین آب منطقه استان، اداره کل حفاظت محیط زیست، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.

رحمان وفانژاد افزود: این اظهارنامه نامه بعد از چهار تجمع و اعتراضات مردمی ثبت شده تا مردم به صورت قانونی از حق طبیعی خود دفاع کنند.

گفتنی است طبق ماده ۱۵۶ و ۱۵۷ قانون آیین دادرسی هر فردی می‌تواند قبل از تقدیم دادخواست و یا طرح دعوایی در مراجع قضایی حق خود را به وسیله اظهارنامه از دیگری مطالبه کند و این پویش مردمی با امضای الکترونیکی ۴۰ نفر از مردم استان ثبت شد.

براساس مصوبه شورایعالی حفاظت محیط زیست در دولت سیزدهم که در اردیبهشت ماه امسال به تصویب رسیده، مدیریت بخش شمالی منطقه حفاظت شده دنا که تاکنون توسط استان کهگیلویه و بویراحمد مدیریت می‌شد، به استان اصفهان واگذار شد.

در چند هفته اخیر، تعدادی از دوستداران طبیعت با برگزاری مراسمی در مقابل اداره کل حفاطت محیط زیست، استانداری کهگیلویه و بویراحمد و خیابان ستارخان یاسوج خواستار لغو این مصوبه شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.