مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، نسبت به فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان به ویژه شهرستان فیروزکوه هشدار داد و گفت: اتراق کتار مسیل‌ها مخاطره آمیز است.

به گزارش روابط عمومی استانداری تهران، حامد یزدی مهر، بعد از ظهر دوشنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی خبر داد و اظهار کرد: طبق اعلام اداره کل هواشناسی از بعداز ظهر امروز دوشنبه پنجم تا روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه شاهد فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی در کل استان به ویژه ارتفاعات و فیروزکوه خواهیم بود. 

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به احتمال وقوع وزش باد شدید و گردوخاک در خصوص استحکام بخشی سازه‌های سست و بنر‌های تبلیغاتی هشدار داد و گفت: احتمال کاهش کاهش کیفیت هوا وجود دارد. 

یزدی مهر در خصوص مخاطره آبگرفتگی محلی و جاری شدن روان آب نیز هشدار داد و گفت: شهروندان از اتراق و برپایی چادر‌های مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند. 

وی با اشاره به اینکه احتمال وقوع مخاطره در فعالیت طبیعت گردی و کوه نوردی بویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب نیز وجود دارد افزود: توصیه می‌شود در زمان‌های مذکور از این فعالیت‌ها خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر ضرورت لایروبی دهانه پل ها، کانال‌ها و آب رو‌ها تاکید و عنوان کرد: ضروری است که از محلول و سم پاشی باغات و مزارع پرهیز شود و کشاورزان و باغداران نسبت به انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار