مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: روزانه جهادگران استان به بیش از ۳ هزار زائر اربعین حسینی در عراق خدمت رسانی کردند.

هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: ۶۰ جهادگر استان از ۲۱ مرداد تا سوم شهریور روزانه به بیش از ۳ هزار زائر پیاده‌روی اربعین در کشور عراق خدمات‌رسانی کردند.

او افزود: این جهادگران از قرارگاه‌های جهادی ثامن الحجج (ع) و شهید محمد خراسانی شهرستان‌های بیرجند و سرایان در قالب موکب شهدای جهادگر برای خدمت به زائران اعزام شدند.

هنری با بیان اینکه این جهادگران در مسیر طریق العلما، عمود ۲۶۳ مستقر بودند اظهار کرد: خدمات پذیرایی، اسکان، پخت نان و بهداشتی درمانی از سوی این جهادگران به زائران اربعین ارایه شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی به حضور پزشک و پرستار در موکب قرارگاه جهادی و خدمات‌رسانی به زائران اشاره کرد و ادامه داد: حضور پزشک همراه قرارگاه جهادی در زمینه مشاوره و درمان زائران بسیار موثر بوده، زیرا رضایت و کیفیت خدمات‌رسانی موکب را افزایش داده است.

او تصریح کرد: همچنین برپایی نماز جماعت در ۳ وعده، بیان احکام، جهاد تبیین و قرائت زیارت عاشورا و مداحی از دیگر برنامه‌های موکب جهادی شهدای جهادگر بود.

هنری اهدای بسته‌های فرهنگی و سوغات خراسان جنوبی به زائران پیاده روی اربعین پذیرایی را از دیگر اقدامات موکب جهادگران برشمرد و گفت: پذیرایی با نان محلی و روغنی، چیپس سیب زمینی، عدسی، تخم مرغ، شربت آبلیمو خاکشیر و تخم شربتی، چای ایرانی و عراقی، دمنوش عناب و غذا‌هایی از جمله آب دوغ خیار، عدس پلو، رشته پلویی، برنج قیمه، قورمه و چلوگوشت از خدمات پذیرایی این موکب در مدت فعالیت بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار