مدیرکل راه آهن جنوب از جا به جایی هفت هزار زائر اربعین حسینی از طریق خط ریلی خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه در ایام اربعین امسال خبر داد.

غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن جنوب در جمع خبرنگاران گفت: ۷۲ هزار زائر اربعین حسینی که قصد عزیمت به کربلا را داشتند از ابتدای ماه صفر تاکنون از طریق خط ریلی تا نقطه صفر مرزی شلمچه منتقل شدند.

وی افزود: پیش بینی می‌شود جا به جایی زائرین در سفر بازگشت از کربلا به حدود ۱۰۰ هزار نفر افزایش یابد.

مدیرکل راه آهن جنوب کشور با بیان اینکه جا به جایی زائران تا ششم شهریور سال جاری ادامه خواهد داشت، گفت: ۱۲ هزار زائر اربعین حسینی که شامل زائران ایرانی و اتباع خارجی هستند نیز در این مدت از اهواز به خرمشهر و برعکس منتقل شدند.

وادی بیان کرد: ۲ رام قطار هر ۲ ساعت یک بار، زائران را از نقطه صفر مرزی تا ایستگاه راه آهن خرمشهر منتقل می‌کرد و از مبدا خرمشهر نیز قطار تا عمق کشور برای انتقال زائران برنامه ریزی شده است.

وی افزود: با در نظر گرفتن قطار‌های فوق العاده از مبدا زاهدان، ساری، تهران و مشهد به مقاصد خرمشهر و شلمچه، همچنین مجموع قطار‌های بین‌شهری و شهری که در مسیراهواز- خرمشهر و خرمشهر- شلمچه پیش‌بینی شده، در مجموع ۶۰۰ هزار صندلی قطار به صورت رفت و برگشت برای جابه‌جایی زوار اربعین در نظر گرفته شد.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشور‌های دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.