مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی گفت: جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی آمادگی تدوین سند ملی توسعه عناب را دارد.

راغ آرا مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی گفت: جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی آمادگی تدوین سند ملی توسعه عناب را دارد و در صورت تخصیص اعتبارات لازم می‌تواند این سند را به کشاورزان، اساتید و محققان، بازرگانان و مسئولان استانی ارائه کند.

او افزود: در تدوین این سند ضمن بررسی تمام ابعاد قابل بهره‌برداری از این محصول برنامه جامعی برای توسعه اقتصادی عناب پیش بینی خواهد شد. 

راغ آرا بیان کرد: تکمیل زنجیره ارزش عناب نه تنها پیامد‌های اقتصادی برای استان و ایران به دنبال خواهد داشت بلکه آثار مثبت اجتماعی و امنیتی را نیز سبب خواهد شد.  

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی عنوان کرد: عناب کاربرد گسترده‌ای در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی دارد و قابلیت ایجاد ارزش افزوده و خلق ثروت در فراوری عناب قابل پیش بینی است.

او ادامه داد: روند صعودی سریعی در حوزه مطالعات مربوط به عناب در جهان گزارش شده است به طوریکه بر اساس بررسی مقالات منتشر شده در دو پایگاه علمی معتبر جهانی، حجم مطالعات مربوط به عناب از ۲۰ مقاله در سال ۲۰۱۰ به ۱۱۵ مقاله در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است و کشور‌های چین، هند، ایران، عربستان سعودی و پاکستان پنج کشور برتر از نظر تعداد انتشارات با موضوع عناب گزارش شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.