وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در گفت‌وگوی تلفنی با عراقچی با اشاره به تمایل کشورش برای توسعه مناسبات دوستانه با ایران، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های دو کشور در دوره جدید بیش از پیش گسترش یابد.

 جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز (یکشنبه) چهارم شهریور در تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه، ضمن تبریک انتصاب وی بعنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، برای او آرزوی موفقیت کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در این گفتگو با اشاره به تمایل کشورش برای توسعه مناسبات دوستانه و مبتنی بر حسن همجواری با جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان در دوره جدید بیش از پیش گسترش یابد.

 عراقچی نیز با تشکر از همتای آذربایجانی خود، توسعه مناسبات دوستانه و مبتنی بر منافع متقابل با جمهوری آذربایجان را از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خواند و بر لزوم بهره گیری بیشتر از طرفیت‌های موجود تاکید کرد. 

بررسی تحولات منطقه قفقاز و همچنین برخی موضوعات بین‌المللی از دیگر محور‌های گفت‌وگوی دو وزیر بود. 

طرفین ضمن دعوت متقابل برای سفر به پایتخت‌ها، بر لزوم ایجاد تحرک در روابط دوجانبه با تداوم تبادل هیأت‌های عالی رتبه و ادامه رایزنی‌های وزارت امور خارجه‌های دو کشور و همچنین تداوم همکاری نمایندگان دو کشور در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار