کتاب «پیاده تا خورشید» به قلم علیرضا قزوه شامل هشت سفرنامه است، که پنج سفرنامه آن مربوط به اربعین است.

کتاب «پیاده تا خورشید» یادداشت‌های هشت سفر به کربلاست، که سال گذشته به قلم علیرضا قزوه از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار شد. 

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «تصمیم به رفتن که بگیری، منزل نخست همان جایی است که ایستاده‌ای؛ همان‌جا که ناگهان از خود برون زده‌ای. تصمیم اگر نباشد، به ماندن مجبوری؛ مختهر نمی‌شوی، مهاجر نمی‌شوی، حتی عاشق نمی‌شوی و به دیگر زبان، دیگر نمی‌شوی. از این همه دیر و دور، از این همه گیر و گور، این همه صبر و این همه جبر و این همه قبر، این همه شمر و یزید و ابن‌سعد که اردو زده‌اند در جانِ حسینی‌ات. دنیا درست مانند اتفاق‌های درون توست؛ هر روز جنگ است در درون جانت، هر روز کشته می‌شود وجدانت، بر نیزه می‌رود ایمانت. حسین (ع) شدن، اما هزار مرحله می‌خواهد، هزار خوان، هزار راهِ نرفته. چقدر مصیبت و غم و غربت دارد این راه سخت و دشوار. چقدر دردسر دارد حسینی ماندن.

حتی دشوارتر از حسین شدن حسین ماندن است؛ در روزگاری که جهان پُر شده است از کفر و کینه و عصیان، از یزید و شمر و سنان.

حسین ماندن بر نیزه رفتن دارد، اسیری دارد، اصلاً مگر کار یک منزل و دو منزل است کربلا؟ باید بخواهی و بروی و خدا بخواهد و بشود. خدا می‌داند که چقدر گذر می‌خواهد و چقدر عزم». 

پیش از این، علیرضا قزوه نویسنده کتاب گفته بود، کتاب «پیاده تا خورشید» شامل ۸ سفرنامه است که ۵ سفرنامه آن مربوط به اربعین است. من با وجود اینکه سفرنامه‌هایی همچون سفرنامه مکه، سفرنامه شام، سفرنامه قطار مهاراجه، سفرنامه کرمان به نام پلاک ۱۴ دارم، اما به دلیل اینکه ژانر سفرنامه‌نویسی برای من جدی است، همچنان قصد دارم در این زمینه دست به قلم باشم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار