تفاهم‌نامه سازمان اوقاف با هدف نکوداشت یاد و نام خیّران، تشویق خیّران در حوزه وقف و همکاری در تدوین مقررات این حوزه است.

محسن ولیئی، مدیرعامل مجمع خیّرین کشور در خصوص مفاد تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه با مجمع خیّرین کشور با اشاره به اعتبار دو ساله آن اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف نکوداشت یاد و نام خیّران، تشویق خیّران در حوزه وقف و همکاری در تدوین مقررات این حوزه (به ویژه سند وقف و امور خیریه که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است) و همچنین، تشکیل کمیته مشترک بین وقف و امور خیریه با حضور سه نفر از نمایندگان طرفین منعقد می‌شود.

 مدیرعامل مجمع خیّرین کشور بیان کرد: به سهم خود از زحمات و خدمات سازمان اوقاف در حوزه خیریه تقدیر و تشکر می‌کنم؛ مجمع خیرین کشور بیشتر پیروی تأکید مقام معظم رهبری برای تشکیل مجمع ملی مشارکت‌های مردمی در امر مبارزه با کرونا شکل گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه کار خیر و فرهنگ ایجاد فعالیت‌های نیکوکارانه در کشور ادامه داد: مجمع خیّرین کشور وظیفه سیاست‌گذاری، تسهیل‌گری، نظارت و هدایت به امور فرهنگی خیر در کشور را برعهده دارد؛ دولت، قوه قضائیه و مجلس شورای اسلامی فعالیت‌هایی را انجام داده‌اند و نمایندگانی هم از این مجمع در سه قوه حضور دارند.

مدیرعامل مجمع خیّرین کشور تصریح کرد: حضور در مجلس شورای اسلامی تحت عنوان فراکسیون خیّرین کشور است؛ نمایندگان وظیفه پیگیری قوانین مرتبط با امر نیکوکاری و خیریه را از طرف این مجمع برعهده دارند.

ولیئی با اشاره به اینکه عمدتاً وزیر آموزش و پرورش به عنوان نماینده مجمع خیرین کشور در دولت است، عنوان کرد: نماینده این بخش انجام فعالیت‌های خیرخواهانه به ویژه در حوزه مدرسه‌سازی و مسائل مربوط به دانش آموزان را پیگیری می‌کند؛ در حوزه قوه قضائیه و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز نماینده مشاور داریم.

وی عضویت در شورای اجتماعی کشور را یکی از افتخارات مجمع خیّرین کشور دانست و افزود: اقدام در راستای ثبت این مجمع در سازمان ملل و همچنین اخذ مقام مشورتی نیز در دستور کار قرار دارد.

ولیئی خبر داد: تاکنون ۱۵ شعبه در استان‌ها و ۱۰ شعبه در شهرستان‌ها راه اندازی شده است؛ همچنین همکاری برای ایجاد صد‌ها مجمع خیرین در مراکز مختلف کشور از جمله دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها یکی از مهمترین اقدامات این مجمع محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: پیگیری برای تصویب قانون تشکل ها، ایجاد رشته کارشناسی در حوزه مدیریت امور خیریه و ایجاد رشته مدیریت سازمان‌های مردم نهاد در سطح دکترا برای دانشگاه آزاد نیز از دیگر اقدامات مجمع خیّرین است؛ حضور نمایندگان مجمع در ستاد هم‌افزایی دولت و جامعه خیّران نیز یکی از اقدامات خوب است.

مدیرعامل مجمع خیّرین کشور با اشاره به برنامه ریزی برای اجرای طرح بانک زمان گفت: در این طرح به صورت خلاصه اطلاعات خیّران در یک برهه ذخیره و آن را در برهه نیازمند دریافت آن پس می‌گیرند؛ برای تشبیه می‌توان از بانک خون یاد کرد.

ولیئی در ادامه خبر داد: جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور سابق و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل و ماحصلش این بود که در بند پ ماده ۳۱ قانون برنامه هفتم توسعه اجرای بانک زمان به وزارت کار محول و آیین نامه اجرایی آن در حال تدوین است؛ همچنین نذر تخصصی با همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش در حال انجام است.

وی در خصوص مفاد تفاهم‌نامه سازمان اوقاف و امور خیریه با مجمع خیّرین کشور با اشاره به اعتبار دو ساله آن افزود: این تفاهم‌نامه با هدف نکوداشت یاد و نام خیّران، تشویق خیّران در حوزه وقف و همکاری در تدوین مقررات این حوزه (به ویژه سند وقف و امور خیریه که در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است) و همچنین تشکیل کمیته مشترک بین وقف و امور خیریه با حضور سه نفر از نمایندگان طرفین منعقد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار