رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از بهره برداری وکلنگ زنی ۵۵طرح کشاورزی همزمان با هفته دولت در این استان خبرداد.

 

 حسین برزگر گفت: ۵۵ طرح کشاورزی در استان با ۹ هزار و ۷۳۰ میلیون ریال به مناسبت هفته دولت بهره برداری می‌شود.

وی افزود: ۱۹ طرح در بخش آب وخاک وامور فنی مهندسی،۱۳ طرح در بخش بهبود تولیدات گیاهی،۱۰ طرح در بخش بهبود تولیدات دامی،۴ طرح شیلاتی، ۵ طرح شرکت شهرک‌های کشاورزی، ۳ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری و اطرح صنایع کشاورزی طرح‌ها و طرح‌های بخش کشاورزی است که به مناسبت هفته دولت به بهره برداری وکلنگ زنی می‌شوند.

وی، با بیان اینکه، از مزایای این طرح‌ها ۹۱۷ خانوار و تعداد ۵۲روستا بهرمند می‌شوند افزود: با بهره برداری از این طرح‌ها برای هزار و ۵۱ نفر بصورت مستقیم وغیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد شد.

حسین برزگر گفت: در استان سطح گلخانه‌ها قبل از دولت سیزدهم ۳۰ هکتار بود که در سال سال اخیر جهش بزرگی در توسعه گلخانه‌ها در استان اتفاق افتاد به گونه‌ای در دو سال اخیر بیش از ۷۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شد با افتتاح گلخانه‌های مورد بهره‌برداری در هفته دولت سطح گلخانه‌ها در استان به ۱۱۰ هکتار خواهد رسید.

وی، با اشاره به اینکه، با برنامه ریزی‌ها واقدامات انجام شده پیش بینی می‌شود سالیانه بیش از صد هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه گردد افزود: آغاز راه اندازی ۱۳ شهرک گلخانه‌ای از دیگر اقدامات مهم واثرگذار در این بخش است که با پیشرفت ۵۰ درصد در حال انجام است.

حسین برزگر گفت:در سال ۱۴۰۲ صادرات محصولات کشاورزی استان به ۳۵ میلیون دلار رسید که عمدتاً به روسیه، کشور‌های عراق، افغانستان، ترکیه و هند و ارمنستان بوده است.

برزگر ادامه داد: میزان تولیدات کشاورزی استان به دو میلیون تن رسیده است در صورتی که سال قبل هزار
۷۰۰ هزار تن بوده است که رشد ۲۰ درصدی را به خود اختصاص داده است

حسین برزگر به شاخص تعهد اشتغال سازمان جهاد کشاورزی استان در سامانه رصد اشتغال اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان فراتر از تعهد خود ۲هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی را برای هم استانی‌های عزیز فراهم و ایجاد کرد.

برچسب ها: هفته دولت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار