در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان مشکلات تامین آب شرب شهروندان اصفهانی در تابستان بررسی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی مشکلات تأمین آب شرب شهروندان در تابستان گفت: امیدواریم سامانه دوم آبرسانی اصفهان تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.


محمد نورصالحی با اشاره به سامانه دوم تأمین آب شرب اصفهان افزود: مسئول اجرای این سامانه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است که از سال‌ها پیش تاکنون اعتبارات دولتی ندارد.


رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تصفیه‌خانه این سامانه تکمیل شده، اما خط انتقال آب همچنان ناقص است در حال حاضر این سامانه حدود ۲ متر مکعب در ثانیه آب تأمین می‌کند، در حالی که شرکت آبفا انتظار دارد این مقدار به ۶ متر مکعب در ثانیه برسد.


نورصالحی گفت: نیاز شهر اصفهان در زمان اوج مصرف حدود ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه است، در حالی که تصفیه‌خانه بابا شیخ علی و چاه‌های تأمین آب حداکثر ۱۳ متر مکعب آب در ثانیه را فراهم می‌کنند.


رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه موضوع دیگر این جلسه، ریزش مسیر‌های فاضلاب در بعضی محلات اصفهان به دلیل فرسودگی شبکه بود؛ شرکت آبفا باید مسیر‌های بحرانی را شناسایی کند، چرا که ۴۴ کیلومتر مسیر بحرانی در معابر اصفهان وجود دارد که نیاز به نوسازی فوری دارد گفت: وضعیت شبکه فاضلاب در مناطق شرقی اصفهان، از جمله خیابان ارغوانیه و محله‌های خوراسگان که به شبکه فاضلاب شهری متصل نیست، در این جلسه مورد پیگیری قرار گرفت.

برچسب ها: بررسی ، مشکلات ، آب شرب ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.