فرماندار ویژه آبادان گفت: با بازگشت زائران از مرز شلمچه بیش از ۷۰ درصد از پارکنیگ‌های در مرز و شهر خرمشهر تخلیه شدند.

مسعود خواست‌خدایی فرماندار ویژه آبادان گفت: موج بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه به کشور شدت یافته و اکنون شاهد پیک بازگشت به درون کشور هستیم.

وی با بیان اینکه موج بازگشت زائران در ۲ روز گذشته از این مرز نسبت به روز‌های گذشته شدت یافته است ادامه داد: روز گذشته ۷۶ هزار و ۹۴۸ زائر ایرانی و ۲ هزار و ۵۱۸ زائر اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه به کشور بازگشتند.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: در مرز شلمچه پارکینگی در ۱۲۰ هکتار با ظرفیت گنجایش حدود ۵۰ هزار خودرو برای زائران اختصاص یافته بود ضمن اینکه چندین پارکینگ در شهر خرمشهر نیز برای پارک خودرو زائران در نظر گرفته شده بود.

خواست‌خدایی بیان کرد: در این اربعین این پارکینگ‌ها به صورت کامل از خودرو زائران پر شده بود و با آغاز موج بازگشت آنان به کشور اکنون بیش از ۷۰ درصد این پارکینگ‌ها تخلیه شدند.

وی با تاکید بر اینکه زوار اربعین بازگشت خود را به داخل کشور مدیریت کنند، اظهار کرد: به زوار و رانندگان توصیه می‌شود که قبل از حرکت از مرز شلمچه به سمت مقصد‌های خود، استراحت کافی داشته و از ایمنی و سلامت خودروی خود اطمینان داشته باشند.

فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به استقرار ۱۵ موکب در مسیر بازگشت زائران گفت: این مواکب مردمی تا پنج روز پس از اربعین در مسیر بازگشت زائران خدمات رسانی را ادامه خواهند داد، چند رام قطار و چندین دستگاه اتوبوس نیز برای انتقال زائران از پایانه مرزی شلمچه تا میدان مقاومت خرمشهر در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.