رییس بیمارستان ولایت از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار مراجعه بیماران به این بیمارستان که نخستین مرکز درمانی هوشمند کشور به شمار می‌رود، در طول سه سال گذشته ۶ برابر شده است.

دکتر محمد مهدی کامیار گفت: بیمارستان ولایت مشهد در سال ۱۴۰۰، ماهانه ۶۹۵ بیمار داشت که این عدد امسال به چهار هزار و ۳۰۰ بیمار رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در سه سال اخیر ضریب اشغال تخت‌های بیمارستان ولایت مشهد بیش از ۲۲ درصد رشد داشته و از ۷۴ به ۹۰ درصد افزایش یافته است.

رییس بیمارستان ولایت مشهد گفت: این بیمارستان به ظرفیت ۲۲۰ تخت در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری رسید که در آغاز فعالیت با ۵۴ تخت فعال کار خود را آغاز کرد و اکنون این تعداد با افزایش سه برابری به ۱۵۹ تخت رسیده است و با تامین نیروی انسانی و تجهیزات، سایر تخت های این مرکز درمانی نیز فعال خواهد شد.

به گفته وی، در این مدت شمار بخش های این بیمارستان از  چهار به ۹ بخش افزایش یافته است و اکنون اورژانس، ان.آی.سی.یو ۱ و۲ ، سوانح ۱ و۲، جراحی یک و دو، بخش همودیالیز و اتاق عمل مرکزی در بیمارستان ولایت به بیماران خدمات ارائه می کنند.

دکتر کامیار ادامه داد: میزان عمل‌های جراحی در بیمارستان ولایت مشهد در سه سال اخیر رشد بیش از چهار و نیم برابری داشته و از ۶۶۵ جراحی به سه هزار مورد در ماه رسیده است.

وی اظهار کرد: در بیمارستان ولایت، پزشکان متخصص از رشته‌های مختلف اعم از جراحی عروق، ارتوپدی، ارولوژی، نفرولوژی، جراحی عمومی، جراحی فک و صورت، جراحی مغز، اعصاب، قلب، غدد داخلی، عفونی، جراحی اطفال، طب اورژانس و بیهوشی به بیماران خدمات ارائه می‌کنند.

افتتاح نخستین کلینیک سلول‌درمانی و پزشکی بازساختی در بیمارستان ولایت

رییس بیمارستان ولایت مشهد بیان کرد: همچنین کلینیک سلول درمانی و پزشکی بازساختی این بیمارستان به عنوان نخستین و تنها کلینیک سلول درمانی و پزشکی بازساختی کشور، فعالیت می کند.

وی افزود: خدماتی که به صورت ویژه در این کلینیک به بیماران ارائه می‌شود شامل درمان زخم پای دیابتی، زخم‌های مزمن، مشکلات جراحی عروق، مشکلات خون رسانی به اندام، بیماری‌های وریدی، دسترسی‌های عروقی بیماران دیالیزی و خدمات جراحی فک و صورت است که به صورت اختصاصی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیماران ارائه می‌شود.

کامیار گفت: این بیمارستان در ارزشیابی اعتبار بخشی ملی مراکز درمانی کشور در تیرماه امسال موفق به کسب رتبه درجه یک شد.

وی گفت: بیمارستان ولایت مشهد تنها مرکز جراحی عروق و تنها مرکز خدمات بستری جراحی فک و صورت در نیمه شرقی کشور است که از تمام استان‌های مجاور شامل خراسان شمالی، شهرستان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، سمنان، گلستان و حتی کرمان و یزد بیماران به این مرکز ارجاع داده می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار