مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس از بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۹ طرح صنعتی در هفته دولت در این استان خبر داد.

حمیدرضا ایزدی در نشست صمت فارس با اشاره به جزئیات طرح‌های افتتاحی گفت: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده طرح‌های صنعتی ۱۳ هزار و ۸۲۱ میلیارد تومان با اشتغال ۱۵۷۹ نفر است.

او افزود: فعالیت و تولید این طرح‌ها در زمینه برش انواع سنگ تزئینی، ظرفیت ۶ هزار تن، انواع صفحه و ورق از کامپوزیت ظرفیت سالیانه ۱۸ هزارتن، صفحات گچی ظرفیت ۶ میلیون متر مربع در سال، انواع طناب و ریسمان از الیاف مصنوعی و پلیمری یک هزار و ۵۰ تن، شیشه سیکوریت ۳ هزار تن، پارچه‌های کوت شده با مواد پلیمری با رزین‌ها با ظرفیت ۳۵۰۰ تن، نوار آبیاری لوله و اتصالات با ظرفیت ۵ هزار تن، جعبه کارتن ظرفیت ۲۰ هزار تن، لوازم بهداشتی و ساختمانی با ظرفیت ۲۱ هزار قطعه، تولید سنگ نما با ظرفیت۸۰ هزارمتر مربع، کلنگ‌زنی تولید و بسته‌بندی و انواع نوشیدنی و قهوه فوری با ۱۷۰۰ تن، کلنگ‌زنی تولید قیر با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن، کلنگ‌زنی آب معدنی با ظرفیت ۸۲ هزار تن، تولید کامپاند و گرانول‌های پلیمری با ظرفیت ۶۶۰۰ تن، فوم سقفی و دیواری با ظرفیت ۱۴۰۰ تن و... است.

ایزدی تصریح کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و در شهرستان‌های نی‌ریز، خرم‌بید، شیراز، زرقان، سپیدان، آباده، استهبان (ایج)، صفاشهر، جهرم، قیر و کارزین و لارستان فعالیت دارند.

مدیرکل صمعت فارس اضافه کرد: طرح‌های مذکور (۱۶ واحد افتتاح و ۳ طرح کلنگ‌زنی) در راستای تحقق شعار سال، توسعه فعالیت‌های اقتصادی، تکمیل زنجیره تولید و تامین محصولات مورد نیاز صنایع فلزی و فلزات اساسی، ایجاد اشتغال، صادرات، تامین مصالح ساختمانی داخل، تامین در راستای زنجیره تامین قطعات و محصولات مورد نیاز در ساختمان و صنعت طی هفته دولت در استان فارس به بهره‌برداری می‌رسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.