مسیرها، نوع و تعداد مواکب و برنامه‌های فرهنگی جاماندگان اربعین در اصفهان اعلام شد.

مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی اصفهان گفت: مراسم پیاده روی دو مسیر دارد، نخست از چهار راه نورباران به سمت گلستان شهدا و از میدان آزادی به سمت گلستان شهدا که در طول این دو مسیر مواکبی از طریق مردم برپا می‌شود که تاکنون ۱۸۰ موکب ثبت‌نام کرده اند.


حجت الاسلام محسن کریمی افزود: در این موکب‌های حسینی سه بخش پذیرایی متناسب با ایام تابستان همچنین بخشی اطعام شامل صبحانه و میان وعده و ناهار در نظر گرفته شده است و قسمت سوم خدمات است، مثل موکب خدمت ماساژ درمانی، مشاوره پزشکی، درمانی و ... که صد در صد برپایی آنها از طریق مردم برای مردم این نهضت رقم می‌خورد.


وی گفت: میعادگاه ما گلستان شهداست در گلستان شهدا پنجاه موکب برپا می‌شود، از طلوع آفتاب تا اذان ظهر یک ساعت به یک ساعت زیارت اربعین خوانده می‌شود و برنامه سخنرانی زیارت اربعین و مداحی در نظر گرفته شده است.


حجت الاسلام کریمی افزود: مخاطبانی که قصد دارند در این مسیر قرار گیرند، داستان جنایت اسرائیل نسبت به مردم غزه و فلسطین را مدنظر داشته باشند، با توجه به شعار همه جا کربلاست، برائت و اعلام انزجار ما نسبت به آن ظلم، لذا مردم با پویش‌هایی مثل حرکت با پرچم غزه، چفیه فلسطینی، نشانه‌های فلسطینی در این مسیر شرکت کنند و بعد از برنامه این تصاویر است که برای ما باقی می‌ماند، در حقیقت حرکت ما در جهت رفع ظلم در عالم است و تحقق واژه هیهات منا الذله.


وی گفت: در غروب اربعین اجتماعی در گلستان شهدا ویژه برنامه‌ای از ساعت ۶ تا ۸ شب تحت عنوان "غروب اربعین" با محوریت وداعی با اباعبدالله و تجدید پیمان با شهدا برنامه ریزی شده که شامل سخنرانی و عزاداری است که پایان بخش این برنامه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی احمدی ونهری
۱۱:۰۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۳
بسمه تعالی. با عرض سلام .ممنون از اطلاع رسانی های خوب و مفید و به موقع شما. یکی از بزرگترین پیاده روی های جاماندگان اربعین حسینی چهار سال است که در بین شهرستان فلاورجان و مبارکه شکل میگیرد که عزاداران فلاورجان از مزار شهدای گمنام محله کرافشان در شهر پیربکران مسافت 16 کیلومتری را با پای پیاده به سمت شهرستان مبارکه و شهر دیزیچه میروند و زیارت اربعین و نماز جماعت و عزاداری در امامزاده نصرالدین محمد شهر دیزیچه با حضور بیش از 20 هزار نفر انجام میشود. ممنون میشویم اگر امکان انعکاس تصاویر این پیاده روی باشکوه را نیز فراهم نمائید.