امام جمعه موقت شیراز، گفت: حمل تابوت اسرائیل توسط تظاهرات‌کنندگان در واشنگتن پایتخت آمریکا حاکی از آن است که رژیم اشغالگر قدس در حال اضمحلال و نابودی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، اظهار داشت: تقوا در قرآن کریم و همچنین سخنان معصومین (س) محور و اساس و همچنین هدف فضائل اخلاقی و دوری از انحراف و کجی و در نتیجه قرب الهی در بعد فردی و همچنین عامل رسیدن به کمال‌گرایی در جامعه معرفی شده است.

او افزود: در قرآن این توصیه به تقوا را خداوند و همچنین اهل بیت به عنوان مترجمان قرآن کریم به ما توصیه کرده‌اند، تقوا پیشه کنید امید است که مورد رحمت خدا قرار بگیرید. بزرگان ما تقوا را به مراقبت و ملاحظات در گفتار و رفتار معنا کردند، لذا تقوا موجب قدرتمند شدن برای تشخیص حق از باطل می‌شود.

خطیب نماز جمعه شیراز بیان کرد: هر کس تقوای الهی را پیشه کند خداوند وسیله برون رفت از این چالش‌ها، بن‌بست‌ها، مشکلات و سختی‌های زندگی نشان می‌دهد، علاوه بر اینکه وسیله خروج از این مشکلات در اختیارش قرار می‌دهد، به انسان متقی رزق می‌دهد، رزقی که افراد عادی نمی‌توانند محاسبه بکنند.

محمودی با اشاره به تقوای مالی، بیان کرد: یکی از عوامل اختلال در نظام اقتصادی ربا است که متأسفانه بعضی مواقع بلای خانمان سوز اقتصاد جامعه ما می‌شود. به انواع مختلف متأسفانه بعضی مواقع برخی‌ها به اسم شرکت‌ها به اسم سازمان اسلامی تخطی می‌کنند و مسیر انحرافی و مخرب ربا را پیش می‌گیرند که این شدیدا مورد مذمت و ملامت شرع مقدس است.

او عنوان کرد: در هر جامعه‌ای که به هر شکلی ربا رسوخ کند ارابه‌های اقتصاد و چرخ‌های عظیم اقتصادی فلج می‌شود، ربا به هر شکلی و به هر اسمی و در هر مکانی حرام است.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: دومین قسمت از تقوا، تقوای در خانواده است؛ ما باید در خانه‌های خود صاحب تقوا باشیم، در نوع تعامل‌هایمان در بین اعضای خانواده تقوا پیشه کنیم، در هنگام بروز بعضی از چالش‌ها آرامش داشته باشیم، به‌ویژه با توجه به اینکه در زمان نزول قرآن و الان هم علی‌رغم پیشرفت‌ها و دسترسی انسان به فناوری‌ها شاهد این هستیم که حقوق بانوان لگدمال می‌شود. در بعضی از جوامع زن‌ها به عنوان ابزار رسیدن به مطامع و اهداف نامشروع از این جایگاه و قداست بانوان سوءاستفاده می‌شود. به همین خاطر قرآن می‌فرماید توجه داشته باشید حقوق زنان در خانه را رعایت کنید.

محمودی در ادامه به تقوای سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: به طرق مختلف شرع مقدس ما رو وادار کرده در روابط اجتماعی و مناسبت‌های اجتماعی خود رعایت تقوا کنیم.

او خاطرنشان کرد: آخرین مورد تقوا در قضاوت است. در قضاوت و داوری در تمامی اقوام و اقسام داوری باید تقوا را پیشه کنیم. بحث عدالت اجتماعی را حضرت امام خمینی و مقام معظم رهبری مکرر تاکید کردند برای این است که کشور ما کشور فقیری نیست. این نکته که مقام معظم رهبری تاکید کردند کشور ما کشور فقیر نیست، بلکه کشوری است که سرمایه از آن می‌جوشد و مشکل جامعه ما در توزیع ثروت‌های معنوی و مادی است که اگر این آیه آویزه گوش همه ما باشد، چون عدالت در قضاوت هم در زندگی فردی ما معنا پیدا می‌کند هم در زندگی اجتماعی البته تجلی قضاوت بیشتر در زندگی اجتماعی است به همین خاطر است که قرآن به آن اشاره می‌کند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به حضور باشکوه در راهپیمایی اربعین حسینی بیان کرد: در سازمان‌ها و ارگان‌های متعددی برای جاماندگان از اربعین حسینی برای روز اربعین برنامه‌های بسیار مهمی تدارک دیدند که به‌ویژه تعبیر دلدادگان اربعین را مقام معظم رهبری فرمودند برای کسانی که موفق نشدند بروند، ولی در شهر‌های خود به سوگواری بپردازند و خوشبختانه با تمهیدات و مقدماتی که مسئولین استان دیدند چند سال است که بهترین راهپیمایی از نظر کمی و کیفی را استان فارس دارد.

محمودی با تاکید بر اینکه مهمترین مسئله جهان اسلام همین مسئله فلسطین است، گفت: در یازدهمین ماه از شروع طوفان‌الاقصی هستیم در یک جنگ بسیار نابرابر رژیم تروریستی و کودک‌کش صهیونیستی بر علیه یک عده‌ای از مردم، کودکان و زنان آزاد است و ملاحظه فرمودید که بمبارانی که اخیرا کرد از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرد، یعنی آخرین سلاح‌هایی که ساخت آمریکا و متحدانش است و در کنوانسیون‌های بین‌المللی نظامی در جنگ‌های شهری استفاده از آنها ممنوع است، ولی اسرائیل با حمایت دولت جانی و تروریستی آمریکا از این سلاح‌ها دارد استفاده می‌کند.

او افزود: آمار‌های شهدای فلسطین عزیز از ۴۰ هزار نفر عبور کرد و زخمی‌ها و مجروحین هم از ۲۰۰ هزار نفر عبور کرد و متاسفانه اوج وقاحت دولت اشغالگر قدس را ما در تجاوز به حریم کشور عزیزمان هم شاهد هستیم.

امام جمعه موقت شیراز ادامه داد: از سویی آنها جریان آتش‌بس و صلح را مطرح می‌کنند، اما از سوی دیگر برای ایجاد رعب و وحشت در منطقه نسبت به اعزام ناو‌های هواپیمابر و زیردریایی‌ها و ارسال بمب اقدام می‌کنند.

محمودی گفت: جای تأسف است برای افرادی که خودشان را بزرگان و کدخدای دهکده جهانی معرفی می‌کنند، اما در محاسبات‌شان آنقدر ذلیل و ناتوان هستند که هنوز پس از ۱۱ ماه بر سر کودکان، زنان و مردان کوچه و بازار بمب می‌ریزند، سلاح‌های آنها حتی بیشتر از سلاح‌های به‌کار گرفته شده در جنگ بین اوکراین و روسیه است، اما عجیب است که باز هم می‌خواهند آزموده را آزمایش کنند.

او ابراز کرد: امیدواریم این حرکت رژیم جنایتکار و اشغالگر قدس مورد تنویر روزافزون افکار عمومی شود، حمل تابوت اسرائیل توسط تظاهرات‌کنندگان در واشنگتن پایتخت آمریکا حاکی از آن است که رژیم اشغالگر قدس در حال اضمحلال و نابودی است.

امام جمعه موقت شیراز به رویکرد رئیس دولت چهاردهم اشاره کرد و گفت: در برنامه‌ها مناظرات انتخاباتی شاهد بودیم که مسعود پزشکیان به عنوان نامزد ریاست جمهوری در سخنانش به نهج‌البلاغه زیاد تمسک می‌کردند، امیدواریم این تمسک و اطلاعات او از نهج‌البلاغه منشور و محور مدیریت و عملکرد ایشان در طول چهار سال سکانداری او باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.