سخنگوی دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم حکومت سرپرست افغانستان مبنی بر ممنوعیت ورود «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه سازمان ملل به افغانستان عمیقا ابراز تاسف کرد.

پیتر استانو (Peter Stano) سخنگوی دفتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب شبکه اجتماعی ایکس خود دراین باره نوشت: اتحادیه اروپا از تصمیم طالبان مبنی بر اعمال ممنوعیت ورود به افغانستان برای ریچارد بنت گزارشگر ویژه سازمان ملل عمیقا ابراز تاسف می‌کند و از آنها (طالبان) می‌خواهد تا در این زمینه تجدید نظر کرده و مجوز دسترسی بدون مانع به این کشور برای تهیه گزارش و مستند سازی را داده با او همکاری کامل داشته باشند.

وی در ادامه نوشت: اتحادیه اروپا از ماموریت و کار او (ریچارد بنت)، که ارائه کمک به مقامات سازمان غذا و دارو در انجام تعهدات بین المللی افغانستان است و امری ضروری برای ایجاد صلح در داخل افغانستان و برای همسایگان آن محسوب می‌شود، به طور کامل حمایت می‌کند.

سخنگوی سرپرست حکومت افغانستان مورخ چهارشنبه ۳۱ امرداد ماه ۱۴۰۳ از گزارش‌های ریچارد بنت درباره نقض فاحش حقوق بشر در افغانستان انتقاد کرد و گفت که او حق ورود به این کشور را ندارد.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی سرپرست حکومت افغانستان، ریچارد بنت را به تبلیغات منفی علیه حکومت متهم کرد.

وی گفته بود: ریچارد بنت مسائل کوچک را بزرگ‌نمایی کرده و اطلاعات نادرستی به سایر سازمان‌ها ارائه می‌داد؛ ورود بنت به افغانستان ممنوع شده است، وظیفه او جوسازی علیه ما بود، او کسی نیست که بخواهیم صحبت‌هایش باور کنیم.

ریچارد بنت در ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به عنوان گزارشگر ویژه برای افغانستان تعیین شده است.

بنت گزارش‌های مختلفی از وضعیت افغانستان به شورای امنیت ارائه کرده که همه از سوی طالبان رد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار