ابراهیم میرزا بیگی کارشناس داوری درباره قضاوت داور مسابقه پرسپولیس و تراکتور توضیحاتی را بیان کرد.

ابراهیم میرزا بیگی کارشناس داوری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره قضاوت داور بازی پرسپولیس و تراکتور در هفته دوم لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: واقعا قضاوت این بازی سخت است، چون ۲ تیم گردن کلفت کشور هستند و با آهمه تماشاچی فشار بر روی داور وارد می‌شود. داور ۳ تصمیم تاثیرگذار در این بازی گرفت. یکی خطایی بود که منجر به گل تراکتور شد. فکر می‌کردند گل تراکتور در موقعیت آفساید به ثمر رسید، اما داور بعد از بازببنی VAR به درستی گل را قبول کرد و گل آفساید نبود.  

او افزود: اخراج سروش رفیعی هم یکی از صحنه‌های مهم بازی بود که باز هم تصمیم داور درست بود. بازیکن پرسپولیس خطای  خشن و شدیدی روی بازیکن تراکتور  انجام داد و جریمه اش کارت قرمز بود که داور به درستی این بازیکن را اخراج کرد. البته اشکال‌های  کوچک در قضاوت داور وجود داشتند که آنها زیاد تاثیر گذار نبودند و آنها در میانه میدان اتفاق افتاد و تاثیری در روند بازی نداشت. همچنین هر ۲ گل زده شده از سوی تراکتور و پرسپولیس درست بودند و مشکلی نداشتند.  

میرزا بیگی درباره اینکه کمک داور ویدیویی در این بازی کمک حال داور مسابقه شد، گفت: بله، وی‌ای آر به کمک داور مسابقه آمد، اما داوران کمی در اتاق VAR بودند باز آنجا امکان اشتباه وجود دارد، چون باید تعدادشان بیشتر باشد تا بتوانند با هم مشورت کنند و به یک نتیجه‌ای برسند. من دیدم در اتاق VAR ۲ داور بود که این تعداد کم است. به نظرم تعداد داوران و کمک داوران در این اتاق کم است و باید به حد قانونی برسانند.  

کارشناس فوتبال درباره اینکه دوربین‌های تلویزیون به کمک VAR آمده است، گفت: دوربین در زمین مسابقه باید زیاد باشند. من دقیقا تعداد دوربین‌ها را نمی‌دانم، اما شنیدم که حدود ۳۰ الی ۳۳ دوربین در زمین مسابقه باشد تا تمام صحنه‌ها را بتواند برای داوران در اتاق VAR  در زوایای مختلف نشان بدهد. اینها فقط خواستند رفع تکلیفی باشد که فدراسیون بین المللی (فیفا) از آنها ایراد نگیرند و یک مقدار  سر و صدای تیم‌ها را بخوابانند.  

خبرنگار: مریم طایفه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار