وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه موج بازگشت آغاز شده دستگاه‌های متولی و ستاد اربعین برای مدیریت و کنترل بازگشت زائران و رفع مشکلات احتمالی با جدیت پای کار باشند.

فرزانه صادق مالواجرد عصر پنجشنبه در بازدید از پایانه مرزی چذابه در نشست با اعضای ستاد اربعین استان خوزستان، اظهار کرد: امروز و در نخستین روز کاری در خاکی از سرزمین این میهن اسلامی پا نهادیم که نشانه هایی زیادی از ایثار، مقاومت و پایمردی مردان و زنان غیور به وضوح احساس می‌شود.

وی افزود: در بازدید از مرز مهران و چذابه نه تنها امنیت و آرامش کامل در تردد زائران را مشاهده کردیم بلکه از سایر کشورها و استان‌ها نیز برای تردد به این مرزها مراجعه شده و این نشان دهنده مدیریت خوبی در برقراری نظم و امنیت زائران است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امنیت در تردد زائران بزرگترین نعمتی است که به برکت این نظام اسلامی در اربعین حسینی رقم خورده و بی شک تلاش های نیروها امنیتی و انتظامی، دستگاه‌های خدمت رسان و سایر مجموعه‌ها نیز بخصوص دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه، در برقراری این نظم و امنیت تأثیرگذار بوده است.

وی بیان کرد: حضور ما در مرز چذابه صرفا برای قدردانی از تلاش‌های بی وقفه متولیان امیر در اربعین و بررسی مسائل و مشکلات تردد زائران است.

صادق مالواجرد یادآور شد : تک تک افراد خدمت رسان در اربعین بی شک با توسل به امام حسین(ع) در این دو سه هفته با تمام قوا پای کار هستند چرا که به روال طبیعی نمی توان همه کارها را به این آسانی و دقت پیش برد.

وی تصریح کرد: تلاش های بی دریغ ادارات کل راهداری و حمل و نقل و راه و شهرسازی، استانداری و قرارگاه اربعین، فراجا، اطلاعات، پلیس، سپاه و سایر دستگاه‌ها خدماتی شایسته قدردانی است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پس از ایام اربعین آسیب شناسی های لازم برای رفع مشکلات و نواقص انجام می شود تا بتوانیم برای سال آینده مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی اضافه کرد: تردد سه میلیون نفر از مرزهای کشور اتفاق بزرگی است بخصوص اینکه این تردد در یک بازه زمانی ۲۰ روزه صورت گرفته است، حماسه عاشورا و اربعین تمام شدنی نیست و هر سال باید بهتر از سال قبل برگزار شود.

صادق مالواجرد گفت: بازگشت زائران در سه روز آینده با تعداد بالایی خواهد بود و همه دستگاه‌های متولی باید بیش از روزهای گذشته مراقب تردد زائران باشند.

وی با بیان اینکه حدود 50 درصد ترددها از مرز مهران و حدود 30 درصد از مرزهای چذابه و شلمچه است گفت: طی بازدیدی که از مرز داشتم پیشرفت در زیرساخت‌ها چشمگیر بوده و خدمت‌رسانی به زائران بسیار است.

صادق مالواجرد با بیان اینکه کلیه اتباع از این مرز تردد دارند، بیان کرد: قطعا طی 2 الی 3 روز آینده تعداد بیشتری از زائران وارد مرزها خواهند شد برای افرادی که خود رانندگی می کنند و افرادی که با ناوگان حمل و نقل عمومی در تردد هستند تمهیدات لازم اندیشیده شده و پلیس راهور باید تلاش کند تا قوانین رعایت شود.

چهار خطه کردن محور اهواز - خرمشهر اولویت وزارت راه است

وزیر راه و شهرسازی گفت: چهار خطه کردن محور اهواز به خرمشهر که مسیر اصلی تردد زائران اربعین حسینی است در اولویت این وزارتخانه قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: چهار بانده کردن محور اهواز - خرمشهر از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است تا کاهش حوادث جاده‌ای در این مسیر شرایط برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی ایجاد شود.

وی افزود: تردد زائران در مرزهای مهران، چذابه و شلمچه روان است، تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌های مرتبط خدمت رسانی به زائران است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: البته ایرادات و کمبودهایی وجود داشت که در تلاش هستیم برای اربعین سال آینده این مشکلات را رفع کنیم تا تردد زائران تسهیل گردد.

وی با اشاره به کمبود اتوبوس در مرزهای کشور گفت: با توجه به موج بازگشت زائران از زیارت عتبات عالیات کمبود اتوبوس در برخی از مرزهای هشت گانه گزارش شد که برای سال آینده طوری برنامه روزی خواهد شد تا فشار ناوگان بر شهرهای مرزی نباشد.

صادق مالواجرد بیان کرد: امروز تفاهمی با وزرای نفت، صمت و معاون اول رییس جمهور ایجاد شد که برای چند روز پایانی سفر، وسایل ایاب و ذهاب تامین گردد تا زائران با مشکل مواجه نشوند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وضعیت تردد و خدمات دهی به زوار در مرزهای خوزستان مناسب است و البته باید خدمات بیشتری به زوار ارائه شود که در سال‌های آتی به کمک دولت و مجلس، این مسیر تداوم خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار