مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی خرید تضمینی گندم در این استان، گفت: بخشی از مطالبات گندمکاران این استان به میزان ۶۸۹ میلیارد ریال پرداخت شد.

تحصیلی گفت: از زمان برداشت تا کنون ۹۲ هزار و ۱۸۲ تن گندم به ارزش ۱۶ هزار و ۲۵۵۹ میلیارد ریال از کشاورزان نقاط مختلف سمنان خرید تضمینی شده است که تا کنون ۴۲ و ۳۹ صدم درصد از مطالبه‌ گندمکاران این استان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان ادامه داد: از زمان برداشت تا سی‌ام مرداد سال ۱۴۰۲ میزان خرید تضمینی گندم در این استان حدود ۷۵ هزار و ۸۹۸ تن بود که امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خرید اینمحصول راهبردی ۲۱ درصد افزایش داشت.وی با اشاره به تداوم خرید تضمینی گندم در مناطق شمالی و کوهستانی شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی، تصریح کرد: ۳۲ مرکز خرید تضمینی گندم در زمان اوج برداشت در نقاط مختلف سمنان فعال بود و اکنون پنج مرکز فعالیت دارند.

تحصیلی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم از کشاورزان سمنان تا پایان برداشت ادامه می‌یابد، اضافه کرد: بیشترین خرید تضمینی گندم در استان تا این لحظه مربوط به شهرستان میامی بود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سمنان گفت: ۴۶ هزار و ۷۱۹ تن گندم از کشاورزان شهرستان میامی و از طریق مراکز خرید فعال، خرید تضمینی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.