مدیرکل عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با توجه به سن بالای ساختمان‌های قدیمی کتابخانه‌های عمومی این ساختمان‌ها نیاز به بازسازی، بهسازی، مقاوم سازی و زیباسازی دارند.

 امیری در بازدید از محل احداث کتابخانه عمومی جدید تیمورلو در شهرستان آذرشهر با بیان اینکه ساختمان‌های قدیمی کتابخانه‌های عمومی نیاز به بازسازی دارند گفت: انجام این اقدامات برای ارائه خدمات بهتر به اقشار مختلف مردم در این بنا‌ها ضروری است.

وی اظهار کرد: از مهمترین سیاست‌های مدیریت فعلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در سراسر کشور است.

مدیرکل عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در آذربایجان شرقی کتابخانه‌های مهمی مانند تربیت تبریز به عنوان نخستین کتابخانه دولتی ایران، الدار اصلان مارالان تبریز و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بعد از سال‌ها وقفه در ۲ سال گذشته با اتمام عملیات عمرانی ساخت یا بازسازی کلی افتتاح شده و در اختیار مردم فرهنگ دوست منطقه قرار گرفته است.

امیری با قدردانی از همراهی مقام‌های استانی در تخصیص بودجه‌های سفر ریاست جمهوری ادامه داد: بر اساس تعاریف جدید در شیوه خدمات رسانی مساله بازطراحی کتابخانه‌های عمومی و توسعه و تجهیز این مراکز با فناوری‌ها و تجهیزات جدید در برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه لازمه تعریف و ایجاد خدمات جدید باز طراحی معماری و تغییر عمرانی بخش‌های کتابخانه‌های عمومی است یادآور شد: بازطراحی کتابخانه مرکزی تبریز به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین کتابخانه‌های مرکزی کشور از یک سال گذشته و در چند فاز آغاز شده و با سرعتی که تغییرات عمرانی و تجهیز بخش‌ها در حال انجام است در آبان ماه امسال افتتاح می‌شود.

مدیرکل امور عمرانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سفر به آذربایجان شرقی از زمین اهدایی شهرداری تیمورلو برای احداث کتابخانه جدید و وضعیت عمرانی کتابخانه کنونی این شهر و پیشرفت عملیات اجرایی فاز دوم کتابخانه مرکزی تبریز و بهسازی کلی کتابخانه تربیت تبریز بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.