معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: تاکنون چهار هزار زائر اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی مستقر در مرز مهران به محل سکونت خود بازگشتند.

غلامرضا کرمی گفت: جابه جایی زائران همزمان با اربعین حسینی از ۱۶ مرداد سال  آغاز شده است و همچنان این روند ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح تاکنون ۹ هزار زائر اربعین حسینی از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی این استان اعزام شدند، اضافه کرد: هنوز پنج هزار زائر به استان بازنگشته‌اند که تمهیدات لازم برای جابه جایی آنها اتخاذ شده است.

این مسئول یادآور شد: امسال طبق برنامه ریزی انجام گرفته برای جابه جایی مسافران، ۱۳۰ دستگاه اتوبوس پیش‌بینی شده است و مشکلی در جابه جایی مسافران و زائران وجود ندارد.

به گفته کرمی، ۹۹ درصد اعزامی های اربعین استان از طریق مرز مهران انجام شده و مابقی افراد نیز به مرز خسروی اختصاص داشته است.

وی یادآور شد: هم اکنون نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در مرز مهران مستقر شده اند تا در صورت لزوم نسبت به جا به جایی مسافران و زائران اقدام کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: روز گذشته هر ۳۵ دقیقه یک اتوبوس زائران زنجانی از مرز مهران به مقصد استان حرکت کرده است.

وی اظهار داشت: بر این مبنا از زائرین درخواست می شود با عوامل راهداری حمل و نقل این استان مستقر در مهران همکاری لازم را داشته باشند.

سال گذشته بیش از ۱۲ هزار و ۳۳۹ زائر اربعین حسینی در استان با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی به شهرهای مرزی کشور اعزام شدند.

بنابر اعلام ستاد اربعین استان زنجان سال گذشته بیش از ۴۵ هزار نفر از زائران زنجانی در سامانه سماح برای حضور در اربعین حسینی ثبت‌نام کردند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه قبل آن ۲۱ درصد افزایش داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.