فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با بیان اینکه ۵۰ درصد زوار اربعین حسینی تا کنون به کشور برگشته اند، گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زوار اربعین در مرزهای ۶ گانه به ویژه مرز مهران فراهم است.

سردار " محمد شرفی" اظهار کرد: سه میلیون و ۳۰۰ هزار زائر اربعین از مرزهای ۶ گانه با کشور عراق خارج شده است که از این میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مربوط به مرز مهران بوده است.

وی با بیان اینکه تا کنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از سفر اربعین حسینی از مرزهای ۶ گانه به کشور برگشته اند، افزود: به طور تقریبی حدود ۵۰ درصد زوار اربعین به کشور بازگشته اند.

سردار شرفی یادآور شد: پیش بینی می شود که طی سه روز آینده بیشتر زوار از طریق مرزهای ۶ گانه به ویژه مرز مهران به کشور بازگردند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با اشاره به بازدید از پارکینگ های مهران، گفت: به طور تقریبی روزانه حدود 4 هزار خودرو از پارکینگ های مهران خارج و یک هزار خودرو وارد می شود نزدیک به ۳۰ درصد پارکینگ ها خالی شده است.

وی گفت: ناوگان اتوبوسی بین شهری نیز در پایانه مسافری برکت(شهید رئیسی) برای جابجایی زوار به مقاصد خود در استان های مختلف کشور آماده است.

سردار شرفی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ درصد زوار با خوردهای شخصی به مرز مهران مراجعه کرده اند، افزود: توصیه می شود که زوار در برگشت حتما قبل از حرکت و رانندگی از سلامتی و ایمنی خودروی خود اطمنیان حاصل کنند و بعد از استراحت کافی به مسیر خود ادامه دهند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا خاطرنشان کرد: رانندگان و زوار عزیز در مسیر هم در موقفگاه هایی که آماده شده است، استراحت کنند تا به سلامتی به مقاصد خود رسیده و از هر گونه حوادث ترافیکی جلوگیری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.