رئیس دادگستری زرند گفت: ماهیت امر در جرائم حوزه اتباع به گونه‌ای است که هیچکس نمی‌تواند بی اطلاعی از قوانین را بعنوان راه گریز انتخاب کند.

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: وفق قانون در صورت ارتکاب هر جرمی از سوی اتباع، راسا مالک خانه یا بنگاه داری که خانه در اختیار اتباع غیرمجاز گذاشته به عنوان همکاری در عمل مجرمانه تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.

ابوالفضل فرحبخش با بیان اینکه در پی گزارش‌های مردمی پیرامون تخلفات برخی از بنگاه‌های ملکی و افرادی که به صورت شخصی اقدام به امر غیر قانونی باجاره خانه به اتباع غیرمجاز می‌نمایند گفت: شاید هنوز برخی باور نکرده اند که عزم دستگاه قضایی در برخورد با این مقوله جدی است و شاید متوجه عواقب سختی که در صورت انجام اعمال غیرقانونی از سوی اتباعی که در خانه‌های خود مستاجر شده اند نیستند.

فرحبخش ادامه داد: ماهیت امر در جرائم حوزه اتباع و اهمیت موضوع به گونه‌ای است که هیچکس نمی‌تواند بی اطلاعی از قوانین را بعنوان راه گریز انتخاب کند چرا که جهل به قانون نافی مسئولیت افراد نیست.

این مقام قضایی خاطر نشان کرد: ایران همیشه پناهگاه مظلومان و آوارگانی که بصورت قانونی وارد کشور شده اند بوده و خواهد بود، به همین جهت عطوفت و مهربانی مردم نیز همواره شامل حال این افراد که به دلیل جنگ و ناامنی در کشورشان، به ایران پناهنده شده اند بوده است؛ منتهی موضوع اتباع غیرمجاز که در قوانین بین المللی نیز نهی شده کاملا متفاوت است و قطعا بر اساس وظایف قانونی عمل خواهیم کرد. 

رئیس دادگستری شهرستان زرند خاطر نشان کرد: شهروندان محل زندگی اتباعی که مشکوک هستند را به مراجع انتظامی محل اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار