معاون راهداری استان اردبیل گفت: ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل در حال اصلاح و ترمیم است.

آیدین هاشمی گفت: در بحث بهسازی، آسفالت‌ریزی و نگهداری راه‌های استان در ۲ سال اخیر اقدامات خوبی انجام شده به طوری که پارسال استان اردبیل رتبه اول استان را در نگهداری راه‌های اصلی و رتبه سوم را در نگهداری و بهسازی راه‌های فرعی و روستایی به دست آورد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به اجرای پروژه‌های متعدد در محور‌های مواصلاتی استان با هدف بهسازی، روکش آسفالت و توسعه آسفالت‌ریزی راه‌های فرعی و روستایی اشاره کرد و افزود: در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان قرارداد جاری با پیمانکاران در اجرای این پروژه‌ها است که عمدتا در راه‌های شریانی استان به ویژه محور اردبیل - سرچم و اردبیل – گردنه حیران در حال اجرا است.
او تصریح کرد: ۱۴۰ میلیارد تومان پروژه امسال در بخش روکش آسفالت، لکه‌گیری و بهسازی در حال اجرا است که عمده آن با تلاش و همت پیمانکاران در محور‌های مواصلاتی پرتردد استان اردبیل – سرچم و اردبیل – گردنه حیران اجرایی و عملیاتی می‌شود.
هاشمی به لکه‌گیری و روکش آسفالت محور نیر – سراب نیز اشاره کرد و افزود: در مسیر حکیم قشلاقی به سمت سرعین زیرسازی و بهسازی اصلی مسیر با بتن اجرا شده و ما موفق شدیم در این مسیر گردشگری شرایط ترددی راحت و مناسبی را برای مسافران و گردشگران فراهم کنیم.
او در ادامه گفت: پروژه‌های متعددی در سطح استان از شرفه گرمی گرفته تا محور اسالم در خلخال در حال اجرا است که تکمیل آنها می‌تواند رضایتمندی اهالی را به همراه داشته باشد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل به خط‌کشی مسیر‌ها و همچنین طرح‌های روشنایی راه‌های اصلی و فرعی اشاره کرد و افزود: خط‌کشی راه‌ها به ایمنی تردد کمک می‌کند که ما هر سال شاهد این عملیات مهم و اساسی هستیم ولی با توجه به نیاز ۱۰۰ میلیارد تومانی در این پروژه بخشی از راه‌ها در طول سال خط‌کشی شده و رنگ با کیفیت مورد نیاز خریداری می‌شود.
هاشمی اولویت اصلی را در خط‌کشی راه‌ها مسیر‌های پرتردد و مه‌گیر اعلام کرد و گفت: در بحث روشنایی نیز بیشترین منابع در استان اردبیل هزینه می‌شود به طوری که ۱۵۰ میلیارد تومان در یک سال گذشته برای روشنایی جاده‌ها در سطح استان اختصاص یافته است.
او افزود: آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، طرح‌های ایمنی و بهسازی در حال انجام است و امیدواریم ۱۳ نقطه حادثه‌خیز استان به سرعت مورد مرمت و بهسازی قرار گیرد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: البته سه نقطه از این مسیر‌ها تاکنون رفع نقص شده و اصلاح ۶ نقطه نیز در حال انجام است که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۴ بتوانیم اصلاح و بهسازی نقاط حادثه‌خیز استان را انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.