فرزانه صادق با کسب رأی اعتماد مجلس دومین زنی است که در تاریخ نظام جمهوری اسلامی به عنوان وزیر انتخاب می‌شود.

فرزانه صادق مالواجرد به عنوان دومین وزیر زن در تاریخ نظام جمهوری اسلامی از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت.

فرزانه صادق مالواجرد با کسب ۲۳۱ رأی از مجموع ۲۸۸ رأی، اعتماد نمایندگان مجلس شورای را برای هدایت وزارت راه و شهرسازی جلب کرد و به مدت چهارسال به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد.

خانم صادق که متولد ۲۱ شهریور ۱۳۵۵ است و مسئولیت‌هایی، چون دبیر شورای عالی شهرسازی را عهده‌دار بوده و از سوی وزیر راه دولت سیزدهم به عنوان مشاور در امور شهرسازی و معماری منصوب شد، دومین زنی است که در تاریخ نظام جمهوری اسلامی به عنوان وزیر انتخاب می‌شود و در رأس یک وزارت‌خانه قرار می‌گیرد.

پیش از این خانم مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت دولت دهم نخستین زنی بود که به عنوان وزیر از سوی رئیس‌جمهور معرفی و موفق به کسب رأی اعتماد مجلس شده بود.

فرشاد ابراهیم پور نماینده مردم ایذه خوزستان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با خانم صادق به عنوان وزیر راه و شهرسازی گفت: صادق مالواجرد با درک صحیح مشکلات و تجربه چندین ساله از حضور در یکی از معاونت‌های تخصصی وزارت راه و شهرسازی و موفقیت در آن معاونت و حضور ۸ ساله در شورای معاونین وزارتخانه قطعا به مشکلات اشرافیت داشته و با استفاده از ظرفیت نیرو‌های انسانی فرهیخته و کارشناس از بدنه وزارتخانه در حوزه‌های تخصصی موفق خواهد بود.

وی خانم صادق را فردی با تخصص و تجربه در حوزه شهرسازی دانست و گفت: صادق مالواجرد طرفدار توسعه افقی و توسعه عمودی نیست بلکه سیاستش ترکیبی و توجه به مزیت‌های نسبی منطقه است. او بر توسعه پایدار اعتقاد دارد و با محیط زیست هماهنگ است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با برنامه‌های صادق مالواجرد گفت: وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با ظرافت، پس لرزه‌های این وزارتخانه را در طول ۲۳ سال بار‌ها لمس کرده است و سوابق وی نشان می‌دهد فعالیت هایش قرین نظم، کارآمدی، مبارزه با فساد و دستیابی به استاندارد‌های بهتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار