معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: زمینه راه‌اندازی نخستین پارک بین‌المللی خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی ایران در سرخس با همکاری اتاق بازرگانی استان فراهم شده است.

حسن نوری زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: انرژی‌های تجدید پذیر در خراسان رضوی، می‌تواند به عنوان یک مزیت ممتاز برای تولید برق و رفع ناترازی انرژی با توجه به ظرفیت‌های این استان در نظر گرفته شود.

او افزود: منطقه ویژه اقتصادی سرخس که بزودی به منطقه آزاد تجاری - صنعتی تبدیل می‌شود، از زیرساخت‌های بسیار مناسب و امنیت کافی برای سرمایه‌گذار برخوردار است و ورود کشور‌هایی مانند هندوستان و ترکیه در این منطقه ظرفیت‌های ممتاز بیشتری را ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تامین زیرساخت‌ها یکی از ستون‌های اصلی در توسعه صنعت است، اما بخش صنعت با ناترازی انرژی مواجه بوده و باید این مهم مورد توجه وزیران جدید دولت بویژه وزیر نیرو قرار گیرد.

نوری زاده علت ناترازی انرژی برق برای بخش صنعت را در ۲ حوزه دانست و بیان کرد: نخستین علت کاهش بازدهی نیروگاه‌های قدیمی و خروج نیروگاه‌های آبی از مدار تولید است، دومین علت نیز ایجاد واحد‌های صنعتی جدید و نیاز آنها به برق است.

او به مزیت‌های شهرستان سرخس بویژه منطقه آزاد تجاری - صنعتی آن اشاره و تصریح کرد: بر اساس سند چشم انداز توسعه، از مزیت‌های مناطق مرزی خراسان رضوی حوزه ترانزیت و «ترانسشیپ منت» شهرستان سرخس است که یکی از نقاط اصلی حوزه ارتباطات اقتصادی در بخش کشور‌های CIS (کشور‌های مستقل و مشترک المنافع) به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: کشور‌های CIS حدود ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت مصرف کننده دارد، سرخس که نقطه اتصال حوزه ریلی و کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب است، در برابر مصرف گرایی این کشور‌ها یک مزیت محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.