رئیس اتحادیه مرغداران گفت: بنابر آمار مرحله سوم خرید تضمینی تخم مرغ بعد از اربعین با نرخ ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز می‌شود.

حمیدرضا کاشانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هرکیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۷ تا ۴۹ هزار تومان است که کماکان ۱۰ هزار تومان کمتر از نرخ منطقی و تمام شده تولید عرضه می شود.

به گفته او، بنابر آمار از ابتدای مرداد ۵ هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ با نرخ ۵۵ هزار تومان در راستای تنظیم بازار از مرغداران خرید حمایتی شده است.

کاشانی از آغاز دور سوم خرید تضمینی بعد از اربعین خبر داد و گفت: از هفته آینده مرحله سوم خرید تضمینی تخم مرغ با نرخ ۵۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای مدت زمان یک هفته تا ۱۰ روز انجام می شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ادامه داد: با استمرار خرید حمایتی و افزایش مصرف همزمان با خنک شدن هوا پیش بینی می شود که تخم مرغ به نرخ واقعی برسد.

او با بیان اینکه در مردادماه ۱۰۸ هزار تن تخم مرغ تولید شد، افزود: برآوردها حاکی از آن است که در شهریور و نیمه دوم سال به طور متوسط ماهانه ۳ تا ۵ هزار تن تولید تخم مرغ افزایش یابد.

کاشانی درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ گفت: بنابر آمار در پنج ماهه  امسال ۶۰ هزار تن تخم مرغ با ارزش ۶۰ میلیون دلار به بازارهای افغانستان، ترکمنستان، عراق، کشورهای حاشیه خلیج فارس و شمال آفریقا صادر شده است. برآوردها حاکی از آن است که تا پایان سال ماهانه ۱۲ هزار تن تخم مرغ به بازارهای هدف صادر شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با افزایش حفظ گله ها و تداوم تولید، نگرانی بابت تامین تخم مرغ مورد نیاز کشور نداریم.

خبرنگار: آزاده محبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار