از ۱۶ مرداد تا ۳۱ مرداد بیش از ۱۲ هزار زائر اربعین حسینی از پایانه‌های استان مرکزی به پایانه‌های مرزی غرب کشور اعزام شدند.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: همزمان با آغاز طرح سراسری اربعین از ۱۶ مرداد تاکنون بیش از ۱۲ هزار زائر از مبدأ استان توسط ناوگان حمل و نقل عمومی به پایانه‌های مرزی غرب کشور اعزام شدند.

به گفته مهرداد جهانی همزمان با آغاز طرح سراسری اربعین از ۱۶ مرداد تا ۳۱ مرداد ۱۲ هزار و ۲۲۴ زائر اربعین از مبدأ استان توسط ناوگان اتوبوسی به پایانه‌های مرزی غرب کشور اعزام شدند.

او با بیان اینکه برای جابجایی این تعداد مسافر از ۵۱۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده شد؛ افزود: در شبانه‌روز گذشته (۳۰ مرداد) ۴۹۶ نفر توسط ۳۲ دستگاه اتوبوس به مرز‌های غرب کشور اعزام شدند. ۷۰ دوربین ترددشمار در راه‌های استان نیز در این ایام تردد بیش از ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو را ثبت کرده اند.

جهانی با بیان اینکه در این مدت به طور متوسط روزانه ۷۰۸ هزار و ۸۳ تردد ثبت شده است، ادامه داد: در این مدت ۱۰ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۲۵۰ خودرو در محور‌های استان تردد داشته اند؛ بر این اساس استان مرکزی بعد از تهران و البرز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد. 
 
او تعداد خودرو‌های وارد شده به استان را دو میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۲۵ تردد و تعداد خودرو‌های خارج شده از استان را دو میلیون و ۴۷۶ هزار و ۷۲۹ مورد عنوان کرد و گفت: آمار خودرو‌های ورودی به استان ۸ درصد و تعداد خروجی‌ها از استان یک درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.