ثبت از متقاضیان شرکت در پیاده روی و زیارت اربعین حسینی به صورت اینترنتی در سامانه سماح آغاز شد.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ خلیل دل پاک مدیر حج و زیارت استان مرکزی در جلسه توجیهی و آموزشی سامانه جدید سماح با اعلام این خبر گفت: سازمان حج و زیارت در راستای تسهیل در روند صدور ویزا و اعزام زائران اربعین و ساماندهی و برنامه‌ریزی عزیمت زائران به نقاط مرزی کشور اقدام به طراحی و توسعه «سامانه سماح» نموده است.

دل پاک افزود: از این رو طبق اعلام قبلی این سازمان کلیه مشتاقان زیارت اربعین می توانند از ساعت 9 صبح روز شنبه 16 مرداد ماه با مراجعه مستقیم به سامانه اینترنتی سماح به نشانی samah.haj.ir و یا مراجعه به دفاتر مجاز زیارتی سراسر کشور نسبت به نام‌نویسی برای زیارت اربعین در سامانه مذکور اقدام نمایند.

وی ادامه داد: در مرحله اول ثبت نام، متقاضیان با درج اطلاعات فردی خود و همراهان در سامانه سماح تاریخ تشرف و مرز خروجی خود برای عزیمت به کشور عراق را انتخاب می‌نمایند.

دل پاک توضیح داد: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین کشور تنها افرادی می توانند ویزای اربعین دریافت و از مرز خارج شوند که در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند.

همچنین  بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین پوشش بیمه ای زائران اربعین اجباری بوده و ویزای اربعین برای کسانی صادر خواهد شد که تحت پوشش خدمات بیمه ای قرار گیرند.

وی ادامه داد : پوشش بیمه ای و خدمات درمانی هلال احمر در داخل و خارج کشور در ایام اربعین صرفا شامل زائرانی خواهد شد که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

همچنین ثبت نام متقاضیان در سامانه سماح بصورت گروهی انجام خواهد گرفت و فرد یا افراد زیر 5 نفر توسط دفاتر زیارتی به یک گروه تبدیل می شوند. 

وی ادامه داد متقاضیان پس از ثبت نام مقدماتی در سامانه سماح کد رهگیری دریافت می کنند و تأییدیه ثبت نام و کد رهگیری بصورت پیامک برای سرگروه ارسال می گردد. 

انتهای پیام/ ف
برچسب ها: اراک ، حج و زیارت ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.