در جلسه شورای برنامه‌ریزی کرمان مقرر شد، با توجه به ابلاغ ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به کرمان و تصویب تمام پروژه‌ها، فرآیند اجرایی شدن پروژه‌ها‌ آغاز شود. 

ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان در سال ۱۴۰۳ ظهر چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه با حضور استاندار کرمان، معاونان استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد. 

در این جلسه، ثبت داده‌ها و شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد و پایش آمار و اطلاعات استان کرمان مورد تاکید قرار گرفت.

در این نشست مقرر شد با توجه به ابلاغ ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به استان کرمان و تصویب تمام پروژه‌ها در کمیته‌های برنامه‌ریزی شهرستان‌ها، فرآیند اجرایی شدن پروژه‌ها به همت دستگاه‌ها طی امسال آغاز شود. 

ثبت داده‌ها و شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دستگاه‌های اجرایی در سامانه رصد و پایش آمار و اطلاعات استان کرمان با هدف حکمرانی خوب در استان کرمان برای استفاده تمام پژوهشگران، مردم، تصمیم‌گیران و سرمایه‌گذاران مورد تاکید قرار گرفت. 

برنامه توسعه گردشگری و صنایع دستی استان، دیگر دستور کار این نشست بود که مقرر شد تا میراث فرهنگی در گروه کاری گردشگری وضعیت مالکیت ۱۰ بنای تاریخی را ساماندهی کند که در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در این نشست با اشاره به ضرورت رصد و پایش آمار و اطلاعات در حوزه‌های مختلف دستگاهی و برنامه‌ریزی گفت: ثبت اطلاعات معمول دستگاه‌های دولت که مرجعیت عمومی دارد، بدون اشکال است.

وی افزود: ثبت این آمار و اطلاعات علاوه بر آگاهی‌رسانی به سرمایه‌گذاری نیز کمک می‌کند.

استاندار کرمان با اشاره به پایین بودن سرانه آموزشی در شهر کرمان گفت: مدارس غیردولتی، بخشی از بار آموزشی در مدارس دولتی را بر می‌دارند و کمک کننده هستند و باید مورد حمایت قرار گیرد.

فداکار با اشاره به دوره انتقال دولت بیان داشت: در هفته دولت، خدمات انجام شده مربوط به نظام گفته می‌شود و در میان پمپاژ خبر‌ی منفی که دشمنان دارند باید خدمات نظام جمهوری اسلامی بیان شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار