سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: ارسال پهپاد دخالت فزاینده دولت لتونی در درگیری اوکراین را تایید می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت ارسال پهپاد دخالت فزاینده دولت لتونی در درگیری اوکراین را تایید می‌کند و به آتش جنگ دامن می‌زند.

خبرگزاری تاس نوشت: ماریا زاخارووا در واکنش به اظهارات آندریس اسپرودس (Andris Spruds) وزیر دفاع لتونی درباره ارسال پهپاد به اوکراین گفت، ما این اظهارات را موید افزایش دخالت این کشور حوزه بالتیک در درگیری مسلحانه اوکراین قلمداد می‌کنیم.

دیپلمات روس در پستی که در تارنمای وزارت خارجه این کشور منتشر شد، افزود: ریگا (پایتخت لتونی) عمدا بر آتش جنگ اوکراین دامن می‌زند و باعث گسترش آن می‌شود، بدون اینکه خوشحالی خود را این موضوع پنهان کند که سلاح‌های لتونی از سوی رژیم ولودیمیر زنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای کشتار غیرنظامیان و حمله به شهر‌های روسیه استفاده می‌شود.

زاخارووا افزود: متاسفانه با توجه به واقعیت‌های کنونی در لتونی، این امر عجیب نیست، زیرا محافل سیاسی داخلی در این کشور از کسانی تشکیل شده است که دیدگاه‌های «وافن اس اس» (شاخه نظامی آلمان در جنگ جهانی دوم) را به ارث برده اند و نفرت عمیقی نسبت به روسیه دارند.

زاخارووا تاکید کرد که اقدامات جنگ طلبانه ریگا فقط عذاب رژیم کی یف را طولانی‌تر می‌کند بدون این که نتیجه‌ای در عملیات نظامی ویژه روسیه داشته باشد.

دیپلمات روس تاکید کرد که پاسخ روسیه به اقدامات لتونی تاکنون بر اقتصاد این کشور تاثیر داشته است و کسانی که در این جنایت علیه روسیه دخالت دارند قطعا با مجازات مناسب آن مواجه خواهند شد و ما در حال تحقیقات هستیم.

پیشتر وزیر دفاع روسیه گفته بود که کشورش حدود ۵۰۰ هواپیمای بدون سرنشین ساخت لتونی را برای انتقال به اوکراین آماده کرده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار