مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: تاکنون میزان خرید تضمینی گندم به ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده که براین اساس رکورد خرید تضمینی گندم شکسته شد.

علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بر اساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن گندم با ارزش حدود ۲۰۴ هزار میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که این میزان خرید رکورد بی سابقه در طول خرید گندم کشور بوده است.

به گفته او، علی رغم خشکسالی و سیل، با مدیریت خوب و صحیح رکورد خرید گندم شکسته شد که پیش بینی می شود میزان خرید به ۱۲ میلیون تن برسد، بر این اساس نیازی به واردات گندم برای خبازی ها و صنف و صنعت نداریم.

ایمانی از برگزاری جشن خودکفایی گندم خبر داد و گفت:  شرط خودکفایی گندم را به مسئولان اعلام کرده ایم که تنها با قیمت منصفانه، پرداخت به موقع مطالبات و تامین به موقع نهاده که در دستور کار وزارت جهاد است، خودکفایی مستمر و پایدار محقق می شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه نگرانی از عدم پرداخت به موقع مطالبات نداریم، افزود: بنابر آمار ارزش خرید تضمینی گندم بیش از ۲۰۰ همت است،  در حالیکه تاکنون ۹۴.۲ همت پرداخت شده است. حال انتظار می رود با تسریع در پرداخت مطالبات، کام کشاورزان تلخ نشود یا با عدم پرداخت به موقع خودکفایی از بین نرود.

 او گفت: در حال حاضر برداشت گندم کماکان از استان های قزوین، مرکزی، کردستان، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و  چهارمحال و بختیاری در حال انجام است که بر این اساس به میزان تولید و خرید تضمینی گندم افزوده می شود.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار