مدیر کل انتقال خون گلستان برنامه فعالیت پایگاه‌های سیار انتقال خون را برای ادای نذر اربعین در شهر‌ها و روستا‌های استان اعلام کرد.

فاطمه محمدی گفت: علاوه بر فعالیت چهار پایگاه ثابت انتقال خون در گرگان، گنبدکاووس، بندرگز و علی‌آبادکتول در قالب پوشش نذر خون اربعینی از امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد تا چهارم شهریور اتوبوس‌های سیار خونگیری با حضور در نقاط مختلف گلستان آماده پذیرش افراد خواهند بود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی امروز ۳۱ مرداد تیم سیار خونگیری در هلال احمر بندرترکمن و مسجد جامعه کلاله و اتوبوس سیار هم در موکب اهدای خون در خیابان شهید رجایی گرگان که این روز‌ها به نام خیابان اربعین نام گذاری شده مستقر هستند.

او گفت: فردا اول شهریور هم تیم سیار خونگیری در کانکس شهدای منا آق‌قلا، دوم شهریور در خیابان شهید رجایی گرگان و سوم شهریور در مرکز بهداشت گمیشان، پزشک قانونی گرگان و اتوبوس خونگیری هم در مسجد جامع آزادشهر مستقر خواهند بود.

محمدی افزود: چهارم شهریور مصادف با روز اربعین علاوه بر استقرار تیم سیار در مسجد جامع روستای مازیاران گرگان، پایگاه ثابت خونگیری گرگان هم فعالیت خواهد کرد.

وی گفت: از اول فروردین امسال تا ۲۹ مرداد در مجموع ۳۴ هزار و ۴۸ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون ثابت و سیار گلستان مراجعه کردند که ۲۹ هزار و ۸۷۱ نفر از آنان موفق به اهدا شدند.
او افزود: این میزان اهدای خون در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

برچسب ها: اهدای خون ، خونگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.