مدیرعامل شرکت گاز استان قم گفت: وقتی کودکان مفاهیم مهمی مانند صرفه‌جویی را از طریق آموزش یاد می‌گیرند، این دانش را به زندگی روزمره خود و خانواده‌هایشان نیز منتقل می‌کنند که در نهایت می‌تواند به ایجاد فرهنگی پایدار و مسئولانه در سطح جامعه منجر شود.

مرتضی خوش‌لهجه مدیرعامل شرکت گاز استان قم در جلسه هم‌اندیشی با مدیران آموزش و پرورش استان قم که امروز ۳۱ مردادماه در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، گفت: آموزش به کودکان و دانش‌آموزان یکی از اصلی‌ترین عوامل شکل‌گیری فرهنگ در جامعه است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم  با بیان اینکه از طریق آموزش صحیح و هدفمند می‌شود مسئولیت‌پذیری، فرهنگ شهروندی و مشارکت اجتماعی را به کودکان انتقال داد، تصریح کرد: آموزش صحیح مصرف بهینه، صرفه‌جویی و ایمنی به این رده سنی باعث می‌شود که آنان از سنین کودکی نسبت موضوعات مهم احساس مسئولیت پیدا کنند.

خوش‌لهجه در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برگزاری «پویش مردمی‌سازی مصرف انرژی» در ۱۰۰ مدرسه استان قم طی سال ۱۴۰۲، تصریح کرد: این پویش در قالب اجرای سرود، نمایش و مسابقه برای بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز دوره ابتدایی استان قم اجرا شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم اضافه کرد: وقتی کودکان مفاهیم مهمی مانند صرفه‌جویی را از طریق آموزش یاد می‌گیرند، این دانش را به زندگی روزمره خود و خانواده‌هایشان نیز منتقل می‌کنند که در نهایت می‌تواند به ایجاد فرهنگی پایدار و مسئولانه در سطح جامعه منجر شود.

خوش لهجه با اشاره به نقش تبلیغات این چنینی در ترغیب مدارس به صرفه‌جویی، بیان کرد: برای نمونه در سال گذشته مدرسه حضرت مهدی (عج) قم با صرفه‌جویی ۴۰ درصدی در مصرف گاز طبیعی طی زمستان ۱۴۰۲ نسبت به زمستان سال ۱۴۰۱، توانست رتبه اول صرفه‌جویی در میان مدارس استان را از آن خود کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم همچنین با بیان اینکه اردو‌های راهیان پیشرفت برای ۲۰ مدرسه و تور رسانه‌ای ویژه خبرنگاران برگزار شده است، گفت: در این اردو‌ها نزدیک به دو هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه قم با برخی دستاورد‌های صنعت نفت و گاز کشور و نحوه چگونگی استخراج، پالایش و انتقال گاز طبیعی تا زمان رسیدن به مشترکین آشنا شدند.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ و آموزش در موفقیت‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، اظهار کرد: به وسیله فرهنگ می‌توان تغییرات مطلوب را رقم زد و بداخلاقی‌ها و رفتار‌های سوء را در یک جامعه کم یا زیاد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم از طرح همیار پلیس به عنوان یک نمونه موفق کار فرهنگی نام برد و در ادامه افزود: این طرح منجر به کاهش شش هزار نفری تلفات جاده‌ای شد که این موضوع نشان می‌دهد آموزش به کودکان تا چه اندازه می‌تواند در حل مشکلات و معضلات جامعه مؤثر باشد.

رحیمی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به ناترازی جریان انرژی در کشورمان، تصریح کرد: ما با مشکل کمبود انرژی در بخش‌های مختلف مواجه هستیم که یکی از راه‌های حل این معضل، آموزش صحیح به کودکان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته شرکت گاز استان قم در زمینه آموزش به دانش‌آموزان،عنوان کرد: آمار‌ها و داده‌های موجود از میزان صرفه‌جویی مصرف گاز در استان قم نشان می‌دهد که آموزش نکات مرتبط با بهینه‌سازی مصرف انرژی به دانش‌آموزان تاثیرگذار بوده است.

رحیمی اضافه کرد: همچنین پیشنهاد می‌شود تا یک تیم مطالعاتی با حضور کارشناسان شرکت گاز و آموزش‌وپرورش برای اضافه کردن نکات مرتبط با صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف انرژی به کتاب‌های درسی تشکیل شود؛ چرا که آموزش از طریق کتاب‌های آموزشی دانش‌آموزان تأثیر گسترده‌ای دارد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در پایان با بیان اینکه سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای میان آموزش‌وپرورش و شرکت گاز استان قم امضاء شد از آمادگی این اداره برای ادامه همکاری در سال تحصیلی جدید خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار