بخشی از صدور کیفرخواست باند آدم‌ربایی مسلحانه و قتل ۲ تبعه خارجی خبر داد و گفت: پرونده پس از رسیدگی در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان کرمان ارسال شده است.

 

مهدی بخشی گفت: پس از کسب گزارش‌هایی مبنی بر آدم‌ربایی مسلحانه به ویژه از خودرو‌های حامل اتباع خارجی در محور‌های مواصلاتی منتهی به شهر کرمان، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی و پلیس قرار گرفت.

وی بیان کرد: در تحقیقات اولیه که از سوی کلانتری باغین و جوپار کرمان صورت پذیرفت، مشخص شد اعضای این باند پس از شناسایی سوژه‌های خود اقدام به تعقیب و گریز و نهایتا توقیف خودروی حامل اتباع خارجی و آدم ربایی می‌کردند که در این درگیر‌های مسلحانه 2 تبعه خارجی نیز به قتل رسیده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اضافه کرد: سر دسته باند گروگان‌گیری با همدستی اشخاصی هویت‌های خودرو‌های حامل اتباع خارجی را شناسایی و پس از گروگانگیری، مبادرت به اخاذی از خانواده آن‌ها می‌کردند.  

وی افزود: از سوی شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان پرونده در مسیر رسیدگی برای انجام تحقیقات مقدماتی قرار گرفت و دستور قضایی ویژه برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند صادر شد و در یک عملیات ضربتی اعضای این باند دستگیر شدند.  

بخشی اعلام کرد: متهمین تحت قرار صادره به اتهام مباشرت در قتل عمدی ٢ نفر، محاربه، آدم ربایی، خرید و نگهداری سلاح جنگی کلت و سلاح شکاری کلاشینکف، قدرتنمایی با سلاح گرم از طریق تیراندازی و همچنین مشارکت در قتل عمدی در بازداشت به سر می‌برند.  

وی تاکید کرد: طبق موازین اسلامی و حقوق بشر اسلامی، بزه‌دیدگان با هر تابعیتی تحت حمایت قانون و مدعی‌العموم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اعلام کرد: خوشبختانه پس از دستگیری و تحت تعقیب قرار گرفتن عوامل این باند، دیگر شاهد چنین اقدامات و ناامنی‌هایی در سایر محور‌های مواصلاتی شهرستان کرمان نبوده‌ایم.  

بخشی بیان کرد: جا دارد در این خصوص از تلاش‌های شبانه‌روزی پوریا جوادی بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان و پیگیری‌های مستمر ایشان و کارکنان زحمت‌کش آگاهی در تکمیل تحقیقات که منجر به شناسایی اتهامات کلیه متهمین شد تشکر به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار