رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان از امروز ۳ تا ۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌تر می‌شود و این گرما تا اواسط هفته آینده در استان ماندگار خواهد بود.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: هشدار‌های لازم در این خصوص صادر شده و از شهروندان می‌خواهیم تا در مدتی که دمای هوای استان بالا است در ساعت‌های میانی روز از فعالیت‌های مختلف در فضای باز بپرهیزند و مدیریت در مصرف حامل‌های انرژی را در اوج مصرف مورد توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دمای مرکز استان در شبانه روز گذشته بین ۱۵ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود، اضافه کرد: در این مدت، چالدران با دمای ۱۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین و پلدشت با دمای ۳۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان بود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در چالدران بارش‌های پراکنده‌ای ثبت شده است، ادامه داد: در سایر نقاط پایداری هوا حاکم بود.

وی با اشاره به هشدار زرد هواشناسی درباره افزایش دما، اظهار کرد: احتمال گرمازدگی و آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع به علت وجود وزش باد وجود دارد و لازم است شهروندان موارد ایمنی را در این باره رعایت کنند.

صابری افزود: اجتناب شهروندان از روشن‌کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع و آمادگی لازم در صورت آتش‌سوزی‌های احتمالی نیز لازم است مورد توجه باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.