مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از سرمایه گذاری ۹۶۰ میلیارد ریالی سرمایه گذاران بخش خصوصی در سد‌های استان خبر داد.

علی حیدری اناری گفت: براساس تفاهم نامه امضا شده بین وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، واگذاری بلندمدت حاشیه تأسیسات آبی و آب‌های معدنی برای گردشگری آبی در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: واگذاری بلندمدت سد‌های گیلارلو، قوری‌چایی و آبگرم ژنرال برای توسعه گردشگری آبی استان به امضای طرفین رسیده تا بر اساس این تفاهم نامه امکان توسعه گردشگری آبی در اینها فراهم شود

به گفته او، در سد گیلارلو ۸۰۰ میلیارد ریال، سد قوری‌چای ۱۰۰ میلیارد ریال و آبگرم ژنرال ۶۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود تا سرمایه‌گذاری و مشارکت در اجرای طرح گردشگری به مدت ۱۸ سال توسط سرمایه‌گذار صورت بگیرد.

حیدری اناری همچنین افزود: ظرفیت‌های قابل توجهی در گردشگری آبی استان اردبیل وجود دارد و با توجه به توسعه زیرساخت‌های عمرانی در استان سرمایه گذاری در این بخش‌ها چشم انداز روشنی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

او اعتبار مصوب برای اجرای طرح‌های عمرانی شرکت آب منطقه‌ای را ۲۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این مبلغ تاکنون ۱۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به طرح‌ها و پروژه‌های مناطق مختلف استان اختصاص داده شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل درباره آخرین وضعیت آب آشامیدنی در اردبیل بیان کرد: ۸۰ درصد آب اردبیل و سرعین از سد یامچی و ۲۰ درصد از چاه‌های مشترک در نمین تأمین می‌شود و با نزدیک شدن به فصل کشاورزی و افزایش نیاز به آب صرفه‌جویی در مصرف در همه بخش‌ها ضروری است.

حیدری ادامه داد: با وجود افزایش بیش از ۴۵ درصدی بارش‌ها در سال آبی جاری در میزان ذخایر آبی سد یامچی اتفاق خاصی رخ نداده است.

او اظهار کرد: توزیع نامناسب بارش‌ها در استان عامل اصلی کاهش ذخایر آبی سد‌ها در برخی شهرستان‌ها شده است، طوری‌که در فصل آبی جاری در شهرستان‌های کوثر و نیر به ترتیب با کاهش هفت و یک درصدی بارش‌ها مواجه شدیم که تاثیر خود را در حجم ذخایر سد‌های این مناطق گذاشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: در سال آبی جاری بارش‌ها در بالادست سد یامچی کاهش چشمگیری داشته و به تبع آن ورودی این سد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
حیدری اناری گفت: با توجه به احتمال افزایش دمای هوا در استان، شهروندان از مصرف بی‌رویه آب خودداری کنند تا دچار تنش آبی در استان نشویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار