رئیس‌جمهور روسیه در سفری به چچن با نظامیان و داوطلبان جنگ در اوکراین دیدار کرد و خطاب به آنها گفت: ما با شما شکست‌ناپذیریم.

به نقل از رویترز، پوتین پس از ۱۳ سال سه‌شنبه شب در سفری از پیش اعلام‌نشده به چچن رفت و به همراه رمضان قدیروف رئیس منطقه چچن در دانشگاه نیرو‌های ویژه روسیه در شهر «گودرمس» با نظامیان و داوطلبان جنگ در اوکراین دیدار و برای آنها سخنرانی کرد.

رئیس جمهور روسیه در این مرکز آموزشی گفت: تا زمانی که افرادی همچون شما را داریم ما کاملا شکست‌ناپذیریم.

وی افزود: شلیک کردن در میدان تیر یک چیز است و به خطر انداختن جان و سلامتی خود یک چیز دیگر. اما نیاز درونی شما ایجاب می‌کند که از سرزمین پدری خود دفاع کنید و شجاعت آن را دارید که چنین تصمیمی اتخاذ کنید.

قدیروف سه‌شنبه شب در دیداری جداگانه با پوتین گفت که چچن از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون بیش از ۴۷ هزار نظامی را به اوکراین اعزام کرده است که ۱۹ هزار نفر آنها از داوطلبان بوده‌اند.

آمریکا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ قدیروف را به اتهام نقض حقوق بشر و بسیج نیرو‌های چچنی به منظور جنگ در اوکراین تحریم کرد. او معمولا خود را «سرباز پیاده‌نظام» پوتین توصیف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، یک خبرنگار از رئیس جمهور روسیه پرسید که آیا «سربازان پیاده‌نظام پوتین» شایسته اعتماد وی هستند؟

پوتین پاسخ داد: اگر سربازان پیاده‌نظام بیشتری داشتم بسیار خوشحال می‌شدم، اما حتی یک سرباز پیاده هم ارزش زیادی دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۲:۰۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
مسلمونا تو جنگ اوکراین بی طرفن
Germany
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
با چچنیا یا با بمبای اتمی ؟؟؟
آخرین اخبار