مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: تاکنون ۳۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است و پیش بینی می شود تا زمان برگزاری همایش این تعداد به ۱۵۰ مقاله برسد.

جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: همایش ملی جوانان، ازدواج و خانواده به عنوان یک رویداد مهم و تاثیرگذار در عرصه اجتماعی، فرصتی است تا پژوهشگران و علاقه مندان این حوزه از سراسر کشور گرد هم آیند و به بررسی و تبادل نظر پیرامون موضوعات مرتبط با ازدواج و مسائل خانواده بپردازند.

وی اضافه کرد:در دنیای امروز، با تغییرات اجتماعی و فرهنگی سریع، جوانان با چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی در انتخاب راه‌های زندگیشان مواجه هستند.

این مسوول ادامه داد: این همایش، با هدف تقویت بنیان‌های خانواده، ترویج فرهنگ ازدواج موفق و ارتقای آگاهی‌های عمومی در خصوص حقوق و مسئولیت‌های زوجین برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: با دعوت از صاحب‌نظران، کارشناسان و فعالان حوزه‌های مختلف اجتماعی و روانشناسی و سایر علوم، این همایش فرصتی را فراهم می‌آورد تا تجربیات، دانش و نگرش‌های نوین در خصوص خانواده و ازدواج مورد بررسی و تبادل قرار گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد:از طریق پنل‌های گفت و گو، کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های الهام‌بخش، شرکت‌کنندگان می‌توانند به شناخت عمیق‌تری از چالش‌ها و راهکارهای موجود دست یابند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه همایش ملی جوانان، ازدواج و خانواده همچنین تأکید ویژه‌ای بر اهمیت آموزش و پرورش سرمایه اجتماعی دارد، اظهار داشت:در دنیایی که نهاد خانواده به عنوان بنیادی‌ترین واحد اجتماعی با چالش‌های گوناگونی از جمله افزایش طلاق، مشکلات ارتباطی و سبک زندگی‌های مدرن مواجه است،آگاهی‌بخشی به جوانان در خصوص مهارت‌های زندگی و مدیریت روابط انسانی از اولویت‌های این همایش به شمار می‌آید.

مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان یادآور شد: در این فضایی که پیشرفت‌های فناوری و تغییرات اجتماعی به سرعت در حال وقوع است، جوانان نیازمند درک عمیق‌تری از مفاهیم ازدواج و خانواده هستند تا بتوانند انتخاب‌های مناسبی برای آینده‌شان داشته باشند.

بازرگان خاطر نشان کرد:علاوه بر این، همایش سعی دارد تا با ایجاد یک شبکه ارتباطی میان جوانان، پژوهشگران و فعالان حوزه خانواده، بستری برای همکاری‌های پژوهشی و اجتماعی فراهم آورد که این ارتباطات می‌تواند به ایجاد طرح‌ها و برنامه‌های مشترک در راستای ارتقای فرهنگ ازدواج و خانواده کمک کند و به دنبال آن، تغییرات مثبت را در جامعه شکل دهد.

وی ،عوامل اجتماعی مرتبط با ازدواج جوانان،ازدواج و مشاوره، مشکلات نوظهور مرتبط با ازدواج جوانان، تغییرات ازدواج جوانان و خانواده ایرانی در بستر گذار جمعیتی دوم، ازدواج جوانان و مسائل روان شناختی مرتبط با آن، آسیب شناسی الگوهای همسریابی و همسر گزینی، ازدواج،خانواده و فرزند پروری را از محورهای برگزاری این همایش اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.